Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

LOVEFiLM sverige läggs ner

lovefilm hyrfilm streaming

• Vänligen logga in för att kunna svara
27 svar till detta ämne

#1 MarcelR

"Who the hell wants to hear actors talk?" Harry Warner

• Members
  • PipPipPip
  • 305 inlägg

» Har 1 bild i mitt galleri

Postad 10 June 2013 - 12:48

Jag fick besked idag om att lovefilm sverige läggs ner.

Bästa Marcel, 

Vi på LOVEFiLM har den tråkiga nyheten att informera dig om att LOVEFiLM Sverige under sommaren kommer att stänga ned sin tjänst.

Vad händer nu?
Ditt LOVEFiLM abonnemang kommer att upphöra om 30 dagar, dvs 10/7-2013. Du har därefter ytterligare 30 dagar på dig att skicka tillbaka de sista skivorna, 10/8-2013. Därefter stängs websidan och ditt konto ned.

Streamingtjänsten
För dig som har tillgång till streaming så kommer denna att stängas ned 10/7-2013

Betalning
Vi kommer fr.o.m. idag, 10/6-2013, inte att skapa några nya betalningar vilket innebär att fakturor/autogiron och kreditkortsdragningar som avser perioder efter den 10/6 inte kommer att skapas. 
Autogiro- och kreditkortsdragningar som avser hyrperioder som startat innan den 10/6 kommer att dras precis som vanligt. 
Likaså fakturor som avser perioder som startat innan den 10/6 behöver betalas som vanligt. Du kommer dock ha möjlighet att hyra skivor och streama till 10/7.

Erbjudande
Som plåster på såren så vill vi i samarbete med Viaplay erbjuda dig 3 månaders fri streaming av Film och TV på Viaplay.
En unik kod för detta erbjudande kommer att läggas upp på sidan Mitt konto innan 10/7. Denna kod ger dig 3 månader kostnadsfritt på TV- och Filmpaketet (värde 79kr per månad). Koden kommer vara giltig till den 31/8. Gå in och registrera dig på www.viaplay.se/lovefilm och glöm inte skriva in koden! Erbjudandet hos Viaplay ersätter eventuellt tillgodo som du kan tänkas ha hos LOVEFiLM och du kan därmed inte rikta några anspråk emot LOVEFiLM i anledning av dessa.

Vi kommer fortsätta att skicka dig påminnelsemejl under de kommande två månaderna tills ditt konto är avslutat och du har returnerat samtliga skivor.

Har du inte fått svar på din fråga, kan du läsa mer under Vanligaste Frågorna 

Andra Amazon-produkter så som Kindle Fire och Amazon.com kommer inte påverkas av LOVEFiLM Sveriges nedläggning, så fortsätt gärna använda dessa som vanligt.

Slutligen vill vi på LOVEFiLM tacka för den här tiden och önskar dig en riktigt härlig sommar! 
Hälsningar,

Ira Gladnikoff
Nordenchef, LOVEFiLM

Det här beskedet håller fortfarande på att smälta in när jag skriver detta .. men jag känner bara följande:

My god vad tråkigt!! :-(

Jag som haft ett abonnemang i nära sju år och tyckt om det så mycket. Hyra film på skiva är min melodi alla gånger då traditionell streaming alltid bara erbjudits med urdålig, omkomprimerad kvalité. Usch vad tråkigt det här är!

Vet någon på forumet hur man kan få tag på och se film på ett högkvalitativt sätt (som skivorna ger) till en rimlig peng? Jag ser så mycket film att köpa filmer inte är något alternativ för mig. Jag skulle inte ha plats för all media fodral hemma. :-O

mvh // Marcel

PS! Det är något fel med forumet. Jag FÖRSÖKER skapa ett separat inlägg med mina personliga åsikter nedan citeringen men forumet VÄGRAR låta mig utan skickar in det i mitt inlägg ovan. Dessutom kan jag inte redigera det första inlägget och rätta till felstavningen av mitt eget namn (Macel till Marcel). Skitkonstigt då det går att lägga till ny info som detta stycke till inlägget.

Alltså, det är inte min avsikt att blanda ihop nyheten med mina åsikter. Jag kan bara inte ändra på det.

Redigerat av svartpippi, 10 June 2013 - 20:49.
Fixade ditt namn /Svartpippi

#2 Olof

Hemmabiofan

• Members
  • PipPipPip
  • 303 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 10 June 2013 - 16:16

Fick också det mailet. Mycket tråkigt. Tycker det är en grym tjänst, och praktiskt taget den enda jag använder mig av för ny film. (Köper knappt något)

/Olof

#3 dulle62

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 June 2013 - 17:24

Mycket tråkigt, efter närmare 700 hyrda blu-ray filmer, finns det nåt liknande ?

Sony VW 90

Stewart studiotech 130

Denon Avr 4310

Oppo Bd-83

Sonos Connect

Svs Ultra Towers med center

Svs Pb 2000

#4 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1685 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 11 June 2013 - 07:25

Fick också det mailet. Mycket tråkigt. Tycker det är en grym tjänst, och praktiskt taget den enda jag använder mig av för ny film. (Köper knappt något)

/Olof

+1

#5 MorganM

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 161 inlägg

Postad 11 June 2013 - 08:46

Mycket tråkigt,har varit med i 4,5år.Gick med bara för att kunna få ta del av dom första Blu Ray filmerna som kom ut.Fanns 14st då i början,att välja på.

Undrar var man kan hyra Blu Ray nu någonstans?

#6 Stefans

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 146 inlägg

» Har 6 bilder i mitt galleri

Postad 12 June 2013 - 15:58

Vad sägs om att stödja din lokala Videoteket/Hemmakvälls butik, 3 blu-ray i en vecka för 100spänn är ju faktiskt både ganska billigt och praktiskt (naturligtvis inte lika smidigt som att få dom hemskickade, men du behöver heller inte bestämma dig för vilken film du vill se flera dagar innan)

#7 nikeb

nikeb

• Members
  • PipPipPipPip
  • 746 inlägg

Postad 12 June 2013 - 21:31

Rumpa vad ska jag göra nu? Jag bor på landet med kasst bredband och har ingen möjlighet att se film utan lovefilm. Känns ungefär som de har ryckt bort hela min bio.

Skit oxå det här var INTE kul.

Allt har sin tid

#8 High_Definition

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 211 inlägg

Postad 12 June 2013 - 22:27

Väääääldigt tråkigt. Bor i sthlms området och inte fanken finns det någon videobutik i närheten på 4km radie. Den som fanns lades ner förra veckan och för nån minut sedan sade gumman att det är ju tur att lovefilm finns. Inte kul att lämna detta besked när hon vaknar

Redigerat av High_Definition, 12 June 2013 - 22:28.

#9 MorganM

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 161 inlägg

Postad 13 June 2013 - 07:07

Vad sägs om att stödja din lokala Videoteket/Hemmakvälls butik, 3 blu-ray i en vecka för 100spänn är ju faktiskt både ganska billigt och praktiskt (naturligtvis inte lika smidigt som att få dom hemskickade, men du behöver heller inte bestämma dig för vilken film du vill se flera dagar innan)

Jag bor ute på landet,3mil till närmaste videobutik så hemskick är smidigast för mig.

Redigerat av MorganM, 13 June 2013 - 07:08.

#10 MarcelR

• Members
  • PipPipPip
  • 305 inlägg

Postad 26 August 2013 - 19:04

Är det någon som hittat en lösning? Jag har inte gjort det än. :-(

#11 nikeb

nikeb

• Members
  • PipPipPipPip
  • 746 inlägg

Postad 26 August 2013 - 20:05

Ginza rea 10 kr per bd-film, jag köpte 18 st och så är det sommar så det räcker ett tag.

Allt har sin tid

#12 MarcelR

• Members
  • PipPipPip
  • 305 inlägg

Postad 07 August 2014 - 13:46

Det slog mig idag, ungefär ett år efter att LoveFilm stängts ner, att jag bara har köpt en (1) film sedan förra sommarn. Hyrt från något annat ställe eller streamat har jag inte gjort alls. Jag har nästan helt slutat att titta på ny film och nya serier. Mina biobesök har däremot ökat från omkring två-tre filmer per år till omkring sex-sju per år.

Hur har ni andra ex LoveFilm-anhängare påverkats? Mycket? Lite? Inte alls kanske?

Redigerat av MarcelR, 07 August 2014 - 13:47.

#13 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2837 inlägg

Postad 07 August 2014 - 16:24

Såg mer skitfilm på lovefilmtiden. Ser lite mindre film nu, men med bättre medelkvalitet.
Har blivit mer pirat också, det är lite trist.

#14 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1685 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 07 August 2014 - 16:36

Såg mycket mer BD-film när Lovefilm fans. Ser väldigt sällan på BD-film idag utan det blir mest det man spelar in från TV samt det har blivit mer film från annat håll (DVD-kvalitet).

Redigerat av MrJones, 07 August 2014 - 16:37.

#15 junkan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 263 inlägg

Postad 07 August 2014 - 17:36

Itunes Full-HD tycker jag funkar bra.

Även taggad med lovefilm, hyrfilm, streaming