Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Trinnov Audio

• Vänligen logga in för att kunna svara
768 svar till detta ämne

#766 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 881 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 20 July 2017 - 10:42

Du kan ha rätt, men custom-marknaden fungerar lite annorlunda än övrig apparatkonsumption.
Bygger man ett utrymme för en mille eller mer så kommer man inte tänka på att begränsa sig till 16 kanaler för att spara 100000.
De som behöver fråga om pris och ändå köper en processor för 150-300k är försvinnande få.

#767 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6004 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 20 July 2017 - 11:38

Kan väl vara så, men stort sätt alla byggen har någonslags budget. . .om den sen är några hundra tusen eller några miljoner.

O att då gå från ett 9.1.6 system med en Altidude 16 till ett 11.1.6 system o då behöva en processor för 150k mer kan även för stora budgetar vara svårt att svälja.

Kan vara bättre att lägga dom pengarna på annat  . .

Men visst finns det system där en Altitude 32 med många kanaler passar in. .  ..men dom är nog försvinnade få jämfört med dom system som "klarar" sig med 16-kanaler.

Men det är väl helt klart att Trinnov vill slå sig in i en ny klass här. . . innan har det varit så att Trinnov billigaste modell börjar långt över nästan alla andra processorer.

Men med denna nya är man inne i en klass där dom dyraste av många tillverkares modeller ligger. . .o man vill givetvis konkurera ut dessa med Altitude 16

#768 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10799 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 20 July 2017 - 12:42

Du tappar flera saker med den lilla, t ex sample rates, DAC kvalitet, utbyggnadsmöjligheter osv. - dvs, en 16 orkar inte lika mycket, och låter inte lika bra som en 32:a - om det är värt pengarna är upp till var och ens plånbok.

Jag, som konsument och "freak", hade nog inte bytt - utan hellre åkt med i uppgraderingståget, det är ju ofta så att mycket vill ha mer ;)

Med vänlig hälsning,

/Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#769 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 20 July 2017 - 13:55

Det är väldigt lite officell info om vad man "tappar" . . .dom säger bara att Altitude 16 skall ha samma ljudkvallite som Altitude 32, lite konstigt att dom säger så om det är så mycket som är "sämre" i den.

Någon info om Amplitude 8m som du kan dela med dig av :) . . pris o är den fläktlös ;)