Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Trinnov Audio

• Vänligen logga in för att kunna svara
783 svar till detta ämne

#781 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 897 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 19 October 2017 - 20:39

Det hade nog kostat avsevärt mycket mer att göra en utbytbar panel kring hdmi-kontakterna än att tillverka en ny bakpanel. Sen är troligen verktygskostnaden för att göra en ny stans absurt hög och med en liten produktionsserie så blir det en väldigt hög kostnad per enhet. Sen är det ju inte meningen att kunden ska behöva se baksidan heller ;)

#782 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6131 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 20 October 2017 - 06:02

Skall man vara elak kan man tycka att kostnad inte borde vara ett SÅ stort problem på en enhet som kostar 150-350k, sen att man även kan förvänta sig lite "extra" av chassit på en så dyr enhet mot en receiver som är 20ggr billigare.

Sen kan ju en sådan lösning dom valt bli dyrare i framtiden då ett nytt kort måste tillverkas för att passa exakt i dom befintliga "hålen". . hade HDMI kortet mer kunnat utformats som ett grafikkort i en dator så hade det varit enklare.

Men visst det är säkert dyrt att ändra nu. . .men nått dom borde tänkt på redan när dom utvecklade dom olika Altitude modellerna . . . kortet va väl redan i tankarna när dom började utveckla Altitude 16 . .. o man borde vetat att kortet i Altitude 32 skulle komma att behöva bytas redan när man utvecklade den

OBS detta är inget gnäll ( som jag blir påpekad för ) mer en fundering på varför man gör detta val, känns som hela iden med Altitude 32 från början var att den skulle vara uppgraderingsbar på ett enkelt sätt.

Nya Altitude 16 har ju som exempel 2st RJ45 com portar som Altitude 32 INTE har...o kan inte heller få då det inte finns uttag på bakplåten..känns konstigt val av ett företag som vill kunna uppdatera sina enheter att begränsa sig så

Redigerat av Jolt, 20 October 2017 - 07:56.

#783 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2837 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 20 October 2017 - 16:25

Audio extraction/injection (I2S standard)

Det där är intressant. Nya VanityHD-kortet till Oppo 203 har I2S utgång på sig. Det ska ha vissa fördelar. Vet inte exakt vilka. Gissar på låg jitter och möjlighet till högre sample-rate och bitdjup än spdif och aes/ebu och standard hdmi.
Det är egentligen ett format för intern överföring mellan kretsar.

Redigerat av rajapruk, 20 October 2017 - 16:29.

#784 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6131 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 21 October 2017 - 17:16

Vad jag förstått o även upplevt är Trinnovs support extremt bra.

När Perra va här o ringde dom svarade dom på några sec o bara några sec senare va dom inne i min enhet remote o började felsöka.

Har även hört liknande från andra ägare.

Så supporten på Trinnov är nog så bra den kan bli. . . .bara det att få ut info till sina kunder dom kunde jobba med, ett problem som är enkelt att fixa i dagens värld där man lätt kan få ut info till alla.

Jag kanske är överkänslig mot detta eftersom jag jobbar som inköpare o dagligen är beroende av exakta leveransbesked . . besked som "det kommer när det kommer" funkar inte i min värld, jag måste veta exakt annars faller hela verksamheten 

Redigerat av Jolt, 21 October 2017 - 17:18.