Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Trinnov Audio

• Vänligen logga in för att kunna svara
844 svar till detta ämne

#841 octaviars

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1176 inlägg

» Har 56 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2018 - 13:24

Men jag skulle inte bli förvånad om det kommer en ny version av Altitude för jag har lite svårt att se att da*ens maskin skall klara 48-kanaler med nuvarande hårdvara.....har hört kunder som klagar att CPUn får jobba hårt vid 32- kanaler i hög bitrate

CPU och moderkort har ju några år på nacken nu så de kommer kanske nått med mer kapacitet att klara fler kanaler för dem som behöver det.

Main system

TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8D, Ansuz Darkz D-TC

Tidal Hifi -> Roon ROCK on NUC -> Netgear GS108 -> SOtM sMS-200ultra -> USB -> DAC

HD Plex PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC), Paul Hynes PSU SR4 (for sMS-200ultra)

Second system

Tidal Hifi -> Devialet Dialog, Devialet Silver Phantom, Devialet Tree

#842 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6454 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2018 - 14:56

Jag tror det sitter ett 1150 kort o en av dom strömsnålare i7 i min, men jag vet faktiskt inte om Trinnov byter moderkort/CPU när nytt kommer.

Dock är inte nya i7an så mycket snabbare än den jag har. . .o tror inte dom kan ha en av dom i7 med högre TDP med den CPU kylaren som sitter i Altitude.

Men med tanke på vad Altitude kostar så skulle väll ett 2066 kort o en i9a inte vara omöjligt om dom vill ha mer beräkningskapacitet.. men med 165W TDP på dom kraftigare i9 så får man sätta dit en rejäl kylare

Redigerat av Jolt, 14 February 2018 - 14:59.

#843 octaviars

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1176 inlägg

» Har 56 bilder i mitt galleri

Postad 14 February 2018 - 15:23

Kommer kanske någon extra låda som man dockar ihop med den befintliga Altituden för att klara av alla de extra kanalerna och avlasta den befintliga CPU:n.

Main system

TAD D1000mk2, TAD M2500mk2, TAD CE-1, Ansuz Mainz 8D, Ansuz Darkz D-TC

Tidal Hifi -> Roon ROCK on NUC -> Netgear GS108 -> SOtM sMS-200ultra -> USB -> DAC

HD Plex PSU (4 rail for ISP fiber, router, switch and NUC), Paul Hynes PSU SR4 (for sMS-200ultra)

Second system

Tidal Hifi -> Devialet Dialog, Devialet Silver Phantom, Devialet Tree

#844 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6454 inlägg

Postad 14 February 2018 - 15:46

Rent ekonomisk borde väl det bästa för Trinnov vara om man kunde docka 2st Altitude 32 o låta en vara "master" o en som "slave".

Fick dom ju sälja två Altitude till dom kunder som ville ha mer än 32-kanaler ;) 

#845 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6454 inlägg

Postad 14 February 2018 - 18:38

Prata just med Perra1 som även har pratat med Trinnov folket på mässan i veckan o fick lite info.

Men CPUn i Altitude 32 klarar absolut fler kanaler än 32 enligt dom...

Det som jag läst skall vara extremt krävande är att ta en 24/96 5.1 signal o upmixa till 32-kanaler . . .det är MYCKET som skall beräknas i realtid där

Fick även info om hur man skall nå mer kanaler med Trinnov altitude men inte säker på om detta var hemligt så håller tyst där så länge