Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Procella Audio

• Vänligen logga in för att kunna svara
700 svar till detta ämne

#691 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6004 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 19 May 2017 - 17:38

Det är väldigt intressant att se vart detta leder. .  .OM det nu är så att stora panelmoduler kommer ta över på bio i framtiden måste högtalarna ändras rätt brutalt.

Skulle dessa paneler ta över på bio så lär dom göra det hemma också..o projektorn kommer dö ut.

För mig funkade det inte så bra med P6 ovan duk, men det berode nog mer på att jag va arg på fästet. . .en P5v har bättre fäste . . en P8 bättre form.

En P8 med diskanten nederst hade nog vart mums ovan duk. . men det går nog inte att bygga en sån tyvärr. .  .en P6 med diskanten nederst går ju därimot att fixa enkelt.

Hmm alla idéer man får ;)

#692 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 881 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 19 May 2017 - 19:49

Skulle dessa paneler ta över på bio så lär dom göra det hemma också..o projektorn kommer dö ut.

Du menar om det kommer stora paneler till hemmamarknaden uppbygda av lysande bildpunkter...?
Jag är ganska säker på att det redan finns. ;-)

#693 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad 19 May 2017 - 20:11

Tja, det FINNS 100" TV idag...men dom är extremt dyra men framförallt extremt tunga o otympliga . . Sony har 2st 100" Tv om jag söker på prisjakt, runt 700k kostar dessa o väger 120Kg.

Om det därimot kommer 50" moduler som man lätt kan sammanfoga till en stor o bra bild är detta mera realistiskt . .jag tror INTE 4st såna moduler kommer kosta i närheten av vad en 100" TV gör .

Vill man sen ha över 100" bild som många har med proj idag är EN TV modul inte rimligt, vet inte ens om det FINNS att köpa

Redigerat av Jolt, 19 May 2017 - 20:17.

#694 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad 24 May 2017 - 14:49

Rejäl uppdatering av Procellas hemsida, nu känns den helt aktuell :) ( Jag hittar bara 7st fel...än,  hehe )

https://procella.audio/

Redigerat av Jolt, 24 May 2017 - 15:00.

#695 JONTRE

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 123 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 27 May 2017 - 08:27

Det var på tiden  :P 

#696 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad 27 May 2017 - 11:53

Lite konstigt att gamla sidan som hette Procellaspeakers finns kvar. . insåg först inte att nya sidan också hade nytt namn

#697 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6004 inlägg

Postad 15 July 2017 - 14:02

Nu verkar den gamla hemsidan vara borta. . 

Man har också uppdaterat nya sidan med rätt bilder på produkterna, innan va det lite bilder på äldre versioner.

Intressant nog har man också rensat upp lite bland modellerna, det mest förvånande är väl att in-wall versionen av P6 verkar vara borta. .

#698 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2791 inlägg

Postad 16 July 2017 - 07:29

Någon som är bra på att analysera årsredovisningar?
Jag blir inte riktigt klok på Procellas årsredovisningar. De finns att ladda ner här:
https://www.hitta.se/företagsinformation/procella+audio+svenska+ab/5567848758#arsredovisningar

Omsättningen ökar år för år, 10miljoner senaste räkenskapsåret. Men inga löner eller utdelningar tas ut, och vinsten är "bara" ca 200k per år (och då har som sagt inga pengar tagits ut i lön osv, vad jag kan se).
Flyttas vinsten till annat land på något sätt? Eller går det såhär "dåligt" (dåligt i bemärkelsen att någon skall kunna leva på det)?

Redigerat av rajapruk, 16 July 2017 - 12:13.

#699 Olof

Hemmabiofan

• Members
  • PipPipPip
  • 303 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 16 July 2017 - 08:13

Det är inte så att "Procella audio svenska AB" bara är en del av en koncern, där ett annat ingående AB har de anställda?
0 anställda är ju i minsta laget annars...
Fast man tycker ju en koncernstruktur borde framgå i så fall, men det kanske inte behövs? Hur som, bara spekulationer ändå...

/Olof

#700 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2791 inlägg

Postad 16 July 2017 - 09:42

Nej det ingår inte i en svensk koncern, det skulle man sett isf. Det ska man se på allabolag.se och hitta.se.

Redigerat av rajapruk, 16 July 2017 - 12:09.

#701 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 881 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 16 July 2017 - 13:34

A&T ljudproduktion kanske används för att finansiera? Uggelberg är VD för bolaget och har en betydligt bredare företagsbeskrivning än Procella.