Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Procella Audio

• Vänligen logga in för att kunna svara
724 svar till detta ämne

#721 miol11

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 323 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 10 August 2017 - 17:35

Jobbar Ludwig fortfarande då på Audionord? han slutade väl på Hifi&Musik när han började där?........Skumt då att börja skriva för Hemmabiotidningen om han inte slutat..............Förövrigt gillar jag Ludwigs texter och tester, men som ofta gäller det att bli bra på att läsa mellan raderna (Nåt som naturligtvis blir svårare/omöjligt om en intressekonflikt finns).

Nån jag däremot har väldigt svår för så är det Jonas Olssons och hans tester"tester", läsning av exempel en så intressant produkt som Trinnov Altitude32 ger jag inte mycket för, och listan på så kallade tester kan göras lååång.

http://www.hemmabiot...IRAKELMASKINEN/

/Micke

Min Bio

#722 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1866 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 10 August 2017 - 20:14

offtopic2.gif Blir väl lite fortsatt avsteg från trådens ämne, men ändå...

Jag har som sagt prenumererat på HemmaBio sen starten, och HiFi & Musik ytterligare några år. Jag minns inte exakt turerna här, men som jag inte minns fel så slutade LS jobba i branschen när han började på HiFi & Musik.

Sen skulle han börja där igen (Audionord?) och då slutade han på HiFi & Musik, Jonas Bryngelsson skrev om detta i ledaren då. Som jag minns det så var det inte mer än ett är sen, men jag är gammal så åren går fort... :rolleyes:

Därför var även jag lite förvånad att se att LS nu skriver för HemmaBio, men det är möjligt att det är om produkter som inte konkurrerar med de han säljer? :unsure:

Sen så får jag hålla med om det här med recensioner av processorer i HemmaBio. Blir oftast bara en beskrivning av funktioner och att det låter fantastiskt, väldigt lite jämföra och vettiga omdömen.

Känns som att en diskussion om tidningar borde ligga i en egen tråd. Jag tycker om att läsa tidningar och prenumererar på många i lite olika ämnen. I de ämnen som är intressanta här så har jag även Stereophile och Sound & Vision (tidigare Home Theater) sen rätt många. Kostar inte mycket att prenumerera på och jag tycker de kan ha en hel del intressanta artiklar samt välgjorda tester.

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#723 HifiPatrik

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 674 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 11 August 2017 - 20:13

Ludwig står som säljare på Audionords hemsida i alla fall så rimligen jobbar han där.

http://www.audionord.se/contacts
Marantz AV7702 mkII, Nuforce MCH300SE-C7, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, Arendal sub, Sony HW-15, Grandview 2.35:1 duk, DuneHD, Sonos osv

#724 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6131 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 17 September 2017 - 19:51

Ny Waveguide från Procella. . bland annat skall denna sitta i en kommande in-wall version av P8

21731080_1624076544290284_2924898812744203436_n.jpg

#725 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1375 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 17 September 2017 - 21:23

För att det inte ska bli mer spekulationer i Jolts Procella tråd så har jag mailat Hemmbiotidningen om det som diskuterats. Svaret och mina åsikter om det skriver jag senare i min medlemstråd då det ändå är mer eller mindre död. Den här tråden lever och jag tror att Jolt skulle uppskatta om den fortsatte att handla om Procella.

No matter what youre playing or where youre playing it, everything sounds better with Linn