Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Nätverk hemma

LAN WLAN nätverk trådlöst accesspunkt router

• Vänligen logga in för att kunna svara
31 svar till detta ämne

#31 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 970 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 02 October 2019 - 14:23

Jag hade nog monterat ett uttag och sen en kabel till apparaten men det beror nog på hur du har det monterat i övrigt. Är kabeln i kanal så hade jag satt uttag men spikar du det på väggen så hade jag nog skippat panelen. 

Jag brukar använda solida ledare när jag bygger kabel för det är vad jag har på rulle. Men det är kablar som sällan rör på sig utan är "semi-permanenta" och skulle den gå sönder så fixar jag bara en ny :)

#32 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1969 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 02 October 2019 - 21:44

Tack för svar Lovan!

Det är som sagt bara accesspunkter jag funderar på att inte sätta uttag vid.

En ska sitta i taket i sovrummet med en spikad kabel och där tänker jag att det blir mer diskret med bara en kabel direkt till AP:n. 

En ska sitta utanför ytterdörren under ett tak där det tidigare suttit en lampa, så jag ska använda ett befintligt rör dit. Känns bara konstigt att sätta ett extra uttag där.

Den sista ska sitta i vardagsrummet ovanför akustiktaket. Där kan det se ut hur som helst, men jag tänker att det vore enkelt att bara dra en kabel direkt till AP:n mitt i taket. I bakre delen av taket kommer jag även att montera ett dubbelt uttag, ett för en kamera och ett för en framtida projektor som förmodligen ska ha nätverk för uppdateringar.

Beställde rackskåpet från Webhallen i går, så nu är jag ett steg närmare att komma igång med installationen. Så snart jag har lite tid hemma ska jag börja dra kablar. Sen behöver jag bestämma mig för patchpanel och uttag för att komma vidare.

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

Även taggad med LAN, WLAN, nätverk, trådlöst, accesspunkt, router