Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Nätverksspelare, musik

• Vänligen logga in för att kunna svara
35 svar till detta ämne

#31 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 856 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 13 May 2017 - 13:42

Lite trött fundering såhär på fredagskvällen .

Kan det vara en fördel att ha sin endpoint/streamer via Wifi istället för kopplad med fast kabel?

Tänker att man slipper problem om INTE din endpoint är fysiskt ihopkopplad med allt annat "skit" i ditt nätverk.

Läster att "många" har en RJ45 > fiber > RJ45 konverter innan sin endpoint . . .men borde inte wifi funka också.

Tanken att köra Wifi "känns" fel men jag förstår nackdelen att ha sin endpoint kopplad till alla switchar o datorer o annat i nätverket

Få störningar via en balanserad kabel som släcker ut nästan alla störningar eller sätta igång en stark störningsantenn någon cm ifrån all känslig elektronik?  ;)

#32 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5923 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 13 May 2017 - 16:47

Ja det kanske va en dum idé . . fick bara för mig att vissa, tror det va Auralic rekomenderade Wifi över fast lina för bästa ljud

#33 sportbilsentusiasten

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 518 inlägg

Postad 16 May 2017 - 19:27

Ja det kanske va en dum idé . . fick bara för mig att vissa, tror det va Auralic rekomenderade Wifi över fast lina för bästa ljud

Visar bara att Auralic saknar koll. 

#34 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 5923 inlägg

Postad 18 May 2017 - 08:16

Skall bli intressant att se vad München mässan kommer erbjuda på streaming sidan.  .

MQA stöd verkar växa snabbt, samma med olika ROON ready lösningar inbyggda i det mesta.

Kommer endel enheter som klarar "allt" nu..Tidal, Roon, Spotify connect o MQA. . .

Intressant att se vad som vinner i ren ljudkvalitet, inbyggda lösningar i DACar eller mer lösa streamers/endpoint

#35 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 856 inlägg

Postad 18 May 2017 - 08:23

Jag har sneglat på raspberry pi som en streamer. Nu har de kommit med omklockningskort(Kali) och så ska de komma med ett isolatorkort för att inte föra över störningar från rpi. Det är ju så billigt så man borde nästan testa det. Speciellt med deras 7" touchscreen så känns det som en duglig lösning för många. Sen så får man ROON och Spotify connect stöd också. Kanske tom Tidal?

#36 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 5923 inlägg

Postad 18 May 2017 - 08:29

Har man ROON stöd så får man ju automatisk TIDAL stöd då Tidal är integrerat i ROON . . .om man nu använder ROON