Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

ATI Slutsteg

• Vänligen logga in för att kunna svara
36 svar till detta ämne

#31 masaba

Optimist

• Members
  • PipPip
  • 166 inlägg

» Har 8 bilder i mitt galleri

Postad 10 August 2017 - 11:59

Tack för input FPK och alla andra. 

Har bestämt mig för att ge ATI en chans. Skulle jag mot förmodan känna att ljudet är helt fel (vilket jag inte förväntar mig) så kör Lsound try&buy vilket är bra. Om allt går som det ska går min beställning på ett AT525NC senare idag. Blir kul att se om det motsvarar mina förhoppningar och förväntningar. :)

#32 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2803 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 August 2017 - 12:14

Tror också den där är helt grym.

Såg att den har en automatisk avstängningsfunktion efter 10 min tystnad. Det kanske kan bli ett litet problem för surroundkanaler etc?

#33 masaba

Optimist

• Members
  • PipPip
  • 166 inlägg

Postad 10 August 2017 - 12:20

Har antagit att den automatiska avstängningen är för hela steget och inte för enskilda kanaler. Rimligen borde det vara så det implementerats. Enligt beskrivningarna så börjar powerknappen blinka (eller långsamt pulsera) när det automatiska viloläget kickar in, så det borde vara för samtliga kanaler tycker jag. 

Kommer köra med triggerkabel, kan ju möjligen vara så att den funktionen inaktiveras när man kör med triggerkabel. 

Släpper ett mail till ATI och kollar tror jag. :)

#34 masaba

Optimist

• Members
  • PipPip
  • 166 inlägg

Postad 11 August 2017 - 19:30

Fick svar om den automatiska avstängningsfunktionen från ATI:

--

The auto-sleep feature is global. It would be a bad idea to design it any other way (if someone doesn't use all the channels of the amp, it would keep going into standby).

The trigger can override the auto-sleep feature: i.e., if you turn off your pre-amp, then the amp will be triggered off (won't take 10 minutes to go into standby). However, even if the amp is connected to a trigger, it will go to sleep if there is no audio signal detected for 10 minutes. Detection of a signal will wake it back up.
--

Låter inte som det borde vara några konstigheter. Hade det varit något borde man läst om det i den tämligen långa tråden om ATI Ncore på avsforum också kan jag tycka. Finns ett antal ägare som kommenterat där. 

Fick iväg beställningen på ett 5-kanaligt ATI Ncore (ATI AT525NC) tidigare idag för övrigt. Skickas på måndag och med lite tur har jag det till nästa helg. Spännande att se vad det går för. 

#35 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6019 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 11 August 2017 - 19:51

Extremt spännande att du fick köpt ett AT52xx steg ( jag hitta dom tillslut på Lsound No ) , hur är det med momsen från Norge nu?

Man blir sugen på ett eller två av 6 eller 8-kanals varianten av det steget

#36 masaba

Optimist

• Members
  • PipPip
  • 166 inlägg

Postad 11 August 2017 - 22:00

I min orderbekräftelse så var det ett tyskt momsregistreringsnummer och tysk moms. Tror de skeppar från Tyskland och antar att de har ett tyskt dotterbolag och möjligen även lager där. Har läst att leveranserna kom från Tyskland även på den tiden då de körde SVS så de har säkert samma setup som då.

Bra att veta att de inte kör Try&buy på internationella beställningar längre. Jag blev lovad det i ett tidigt mail, vilket de också står för, men verkar inte vara något de kör längre. Priset på ATI-steget hamnade för mig någon tusenlapp eller två över det norska priset omvandlat till SEK. 

Ska bli väldigt spännade att se vad steget går för iallafall. Testade NAD M27 och Classé Sigma AMP5 hemma i somras. Hade varit väldigt nöjd med endera av de stegen, recensionerna av ATI säger att det är ytterligare någon klass bättre.

Tror inte jag kommer bli besviken. :)

#37 miike888

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 128 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 12 August 2017 - 20:28

Grymt!

Du kommer bli snuskigt nöjd!:)