Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

SÅLDStewart Luxus Deluxe StudioTek 130 G3 16:9 92"

• Stängt ämne Detta ämne är stängt
5 svar till detta ämne

#1 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1875 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 15 March 2017 - 22:55

Ramspänd filmduk enligt rubriken till salu. Bildyta 203x114 cm, yttermått 220x130 cm. Har det finaste utförandet på ramen och den senaste versionen av dukmaterialet. Bilden nedan visar min duk för något år sedan.

DSC06372.jpg

Jag köpte duken i december 2010 på Hembioconsult som demoex (kvitto finns). Den har således varit demonterad en gång innan jag satte upp den hemma hos mig. Jag kan inte minnas att jag noterade några skador från detta när jag monterade ihop den, och sen har den hängt på samma plats i ett hem fritt från barn, djur och rökare.

Det här är en duk som passar ett rum som kan mörkläggas ordentligt och inte har alltför många ytor som reflekterar ljus. Har du vitt tak och vita väggar och inte vill ändra på det så finns det bättre alternativ.

Med rätt förutsättningar i rummet finns dock mycket goda möjligheter till bra bild. Tack vare att duken har en gain på 1,3 så blir bilden bra även med lite ljus i rummet. Tittar man med dagsljus som faller in så funkar det om man ökar ljuset från projektorn, men om det är något man vill göra ofta finns också andra alternativ som är bättre.

När jag köpte den här duken så valde jag att anpassa mitt rum för att ge bra förutsättningar för duk och projektor, och blev väldigt nöjd med resultatet. Jag köpte då en billigare projektor än duk, med tanken att ge den första projektorn bra förutsättningar samtidigt som att den skulle kunna ge rättvisa åt en bättre projektor senare. Så här skrev den som hjälpte mig kalibrera projektorn i min medlemstråd här.

Slutresultatet blev en ljusstyrka på 14 ftL och vältrackande gamma på 2.3. Med bra skärpa, utmärkt ljus/reflektionskontroll i rummet och en Studiotek ST130 G3 så är det imponerande vad en 15k-projje kan prestera! Tycker Erik gjort helt rätt prioriteringar med att satsa stort på rum och duk. Då har varenda projje bästa förutsättningar att prestera optimalt.

Priser på begagnade grejer tycker jag är svårt. En duk slits ju inte så de borde inte sjunka mycket i värde, men jag har konstaterat i andra annonser att de ändå gör det. Tidigare annonser på likadana har börjat på halva nypriset och sedan sänkts, jag sätter därför ett pris på under en tredjedel av nypriset: 8 000 kr.

Duken säljs för att jag ska köpa en likadan fast bredare. Den affären är dock redan klar så jag är inte intresserad av några byten.

Duken kan ses och avhämtas strax utanför Arvika i västra Värmland. Originalemballage finns till duken, men inte till ramen. Ska den skickas så kan jag dock ordna bra emballering av även ramen.

För de som bor lite avsides och därmed har långt till Arvika så kan jag nämna att jag reser en hel del i jobbet och kanske kan ta med den till en plats närmare dig.

Under helgen 24-26 mars kommer jag att besöka The Rocks mässa i Lund, så om någon vill göra affär där eller längs min väg dit så går det också att ordna.

Ta en första kontakt via PM här och skicka med e-postadress eller telefonnummer om du vill att jag ska svara på annat sätt. Jag kollar om jag fått PM regelbundet, fast kanske inte varje timme… :)

Redigerat av Mirage, 10 November 2017 - 15:46.

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#2 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1875 inlägg

Postad 13 October 2017 - 14:27

Dags för en liten bump så här i höstmörkret, när en sån här duk passar som bäst! :)

Duken ligger rullad i orginalröret och ramen bredvid på en hylla källaren, där de väntar på en ny ägare.

Jag reser fortsatt en hel del i jobbet och det kan hända att jag kan transportera den till dig, hör av dig och kolla. En tur till t.ex. trakten av Hudiksvall är planerad inom de närmaste veckorna.

#3 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1875 inlägg

Postad 10 November 2017 - 15:48

Nästan åtta månader på några forum gav inte ett enda svar. Knappt två veckor på Blocket så var den såld till utsatt pris. :)

#4 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2848 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 November 2017 - 15:59

Åfan. Bra att veta.

#5 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1875 inlägg

Postad 10 November 2017 - 16:10

Ja, jag tänkte att det kanske kan intressera andra att veta. Vi som deltar aktivt i diskussionerna på diverse forum kanske överskattar deras betydelse? :unsure:

När jag annonserade på Component, Minhembio, Faktiskt, Hifimagasinet samt BoatLife så trodde jag att jag täckte upp större delen av tänkbara köpare, men det finns uppenbarligen entusiaster även utanför denna krets.

Köparen visade bilder på sitt rum där han satsat mycket seriöst på såväl akustik och ljuskontroll som en fin anläggning. Jag tror att duken kommer att göra sig väldigt bra hos honom. :)

#6 Viktor

En glad entusiast.

• Företag
  • PipPipPipPip
  • 548 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 November 2017 - 20:56

Det är endast en begränsad del av de som använder den här typen av prylar som hänger på olika forum.