Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Manges biogarage

• Vänligen logga in för att kunna svara
20 svar till detta ämne

#16 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6516 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 30 March 2017 - 13:30

Perra1 bygger rum från grunden om du så vill. . .de flesta av rummen han bygger är kompetta rum med allt i från akustik till belysning o ventilation byggs o ritas av Perra1 o all hans personal.

Jag vet att många känner honom som "bild guru" men i mina ögon är han lika vass på akustik o utformning av all olika sorters rum...från rena biografer, studios till hemmabio

Lät lite som en reklam text det där, men för mig är Pär en totalentreprenör inom bild o ljud...inte bara inom bild

#17 Nattlorden

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 261 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 30 March 2017 - 14:17

Bor man i Täby så är Ingvar Öhman ett nära och bra alternativ också.

Bio

Ino i32s, i16s center, 8x a2 surround, 4x a1 surround, infraY-6, Carlsson OA51LE & OA52.1½ FH & FW
Denon 2807 'pre-pro'. Ino cr80es. Rotel 1090, NAD 208, Marantz MM9000 power amps.  
Infocus IN80, Seymour AV CenterStage XD

Stereo

Ino pi60s-s, 8x LTS B1
Benchmark DAC-1, Pioneer DV-668AV, Krell Showcase,  Ino cr80s, Rotel 1090, 2x NAD 218

Tvrum

Ino piP, iP center, 8x a2 surround, infraX-4

Pioneer DV-668AV, Pioneer SC-LX73, Denon POA2800

#18 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6516 inlägg

Postad 30 March 2017 - 15:14

Eftersom han nu hade Procella högtalare är nog Perra ett bättre val då han jobbat MYCKET med Procella o är i nära samarbete med konstruktören.

Nog få som byggt så många Procella rum som Perra

#19 mange_b

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 30 March 2017 - 17:47

Jag har kontaktat Perra nu. Jag tror det blir bra.
Jag tror inte Perra kommer ihåg mig, men jag har pratat med honom vid några tillfällen under årens lopp på mässor och i butiker. Det känns ju bra att ha någon man har en relation till, om än avlägsen.

#20 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6516 inlägg

Postad 30 March 2017 - 18:09

Jag snackade just med Perra o nämde dig o denna tråden, han sa att han visste vem du va sen innan.

Kul att bygga ett riktigt rum, tror det är vad alla med detta intresset drömmer om

#21 mange_b

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 33 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 13 March 2018 - 10:18

Tyvärr blir det inget biogarage. Svårt med bygglov för den storleken och placeringen på tomten. Istället blir det en carport med förrådsdel så där sprack drömmen om en biograf i eget hus.

Så istället började jag fundera på anpassningar av det rum som ni ser på första bilderna i tråden, men jag fick nej på att bygga en baffelvägg framför altandörrarna 😜

Så det fick bli en kompromiss genom att jag la beslag på hennes sy- och pysselrum istället. Här får jag bygga vad jag vill, men rummet är dessvärre ännu mindre..

I nya rummet blir det i vilket fall baffelvägg och ett 11.1 Procella system samt en soffa mot bakväggen och två stolar framför.

Här är första byggbilderna på rummet.

Bifogad tummbild(er)

• 731A4DCB-397D-408D-A1EB-20C914B61C65.jpeg
  • 47E13FDD-D42A-43CE-9EEB-66AA86C64D36.jpeg