Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Component - tiden framåt.

• Vänligen logga in för att kunna svara
35 svar till detta ämne

#31 MrJones

Entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1664 inlägg

» Har 23 bilder i mitt galleri

Postad 08 May 2017 - 16:27

Det viktiga för min del är att det fortsatt finns ett ställe att ta med kunskapen och personerna till. Om det stället heter Component eller något annat är för mig sekundärt. Tober har gjort en kanoninsats med Component och som alla bra diskussionsforum kräver det en eller flera eldsjälar bakom. När elden slocknar kliver man vidare och livet har en förmåga att göra detsamma.

Finns det någon som vill vara ny eldsjäl på Component är det kanon.

Om inte så hänger jag med till en nystart.

Det viktiga är folket, kunskapen och möjligheten att diskutera, formatet kan man alltid stöpa om. Ofta är det lättare att få energi i ett nytt projekt, se det som Component 2.0. Nytt betyder inte att det gamla var dåligt!
För övrigt kan jag tänka mig en lite mer aktiv roll framöver, något av värde borde jag kunna tillföra

Jag håller med dig det viktigaste är att forumet lever vidare i någon form.

Detta forum är unikt och har saker som de andra inte andra har. Har hängt här sedan 2005 står det på profilen. Detta forum öppnade en ny värld för mig. Man var inte ensam om sin hobby längre och man kunde ställa frågor, hitta nya produkter, tillverkare, butiker och vad som hände i världen.

#32 sportbilsentusiasten

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 518 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 May 2017 - 10:49

Ska vi först definiera målet?

Någon som läser annat på Component.se än forumet? Inte jag.

Har det andra (utöver forumet) något värde för oss eller ev sponsorer? 

Eller ska man bara spara forumet?

Om vi spar övrig info på siten, vem uppdaterar det regelbundet - för att skapa intresse?

#33 Matsen

En ironisk entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1618 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 15 May 2017 - 13:11

Ska vi först definiera målet?

Någon som läser annat på Component.se än forumet? Inte jag.

Har det andra (utöver forumet) något värde för oss eller ev sponsorer? 

Eller ska man bara spara forumet?

Om vi spar övrig info på siten, vem uppdaterar det regelbundet - för att skapa intresse?

När det "andra" uppdaterades regelbundet så var ju även det intressant - med intervjuer och recensioner...

Men numera är det bara forumet som är intressant för mig. Det är där informationen/intelligensen finns!

Matsens vardagsrum

#34 Darklord

MR.Extreme

• Members
  • PipPipPipPip
  • 693 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 20 May 2017 - 21:16

Jag börjar fundera skarpt på att sätta upp ett nytt forum, någon som e intresserad ?

Darklord

Ägare av Extreme Solutions 
hemmabio/hifi/media lösningar i framkant

#35 colamannen

Always the real thing!

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2748 inlägg

» Har 18 bilder i mitt galleri

Postad 20 May 2017 - 21:41

Självklart ska vi respektera Tobers önskan och inte diskutera ett ev nytt forum i denna tråden, eller ens i detta forumet.

Här handlar det om att hitta en lösning för Components framtid.

All annan kommunikation bör ske på annan plats.

Vad det gäller just Components framtid så hoppas jag fortfarande att det finns någon part som är intresserad att driva det vidare i någon form. Här finns för mycket bra information för att bara stryka och börja om. Det skulle vara ett stort personligt bakslag om det inte hittas en lösning framåt. Tror vi är många som känner likadant, inte minst baserat på kommentarerna i tråden...

Med vänlig hälsning, Jacob

Jacob 

#36 FBK

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1362 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 20 May 2017 - 23:43

Instämmer. Det skulle vara ett dråpslag om allt som skrivit här bara försvann :(  Och jag är numera inte alls lika aktiv när det gäller både läsandet och även skrivandet men jag säger ändå att det är ett dråpslag. Skulle detta ha varit på tapeten förr så hade jag inte haft ord till att beskriva hur hemskt det skulle vara, så känner jag. Ursäkta om någon tar illa vid sig men all skit som finns där ute som numera har tagit över folks intresse ifrån sådana här forum som detta ger jag inte mycket för, men det är jag det som är långt ifrån som alla andra som älskar fejjan, osv. Det här ett kvalitets forum!

Ps. Min åsikt om att det skulle kosta en slant att få vara med tror jag att de flesta tycker är okej och jag skulle kunna tänka mig att även bli Moderator även om det knappast behövs sådan här.

Redigerat av FBK, 20 May 2017 - 23:48.

No matter what youre playing or where youre playing it, everything sounds better with Linn