Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Xbox One vs PS4

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6224 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 07 November 2017 - 16:13

Hej alla.

Började fundera lite smått på att spela lite igen, inte köpt ny konsol sedan Xbox 360 o PS2. . så är väl dags :)

Blev dock svårare än jag trodde att välja, om jag fattat det rätt finns nu

PS4 Slim

PS4 Pro

Xbox One S

Xbox One X 

Sen lite olika HDD storlekar på dessa.

Mest spelar jag bilspel så kampen blir ju också Forza 7 vs Gran Turismo Sport.

Är det värt att gå upp till dom dyrare konsolerna om man bara skall spela lite smått? Kommer nog bara spela på en 1080 TV.

Finsn det spela som BARA funkar på Pro o X eller är det bara att spelen funkar "bättre" på dessa?

Redigerat av Jolt, 07 November 2017 - 16:14.

#2 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 901 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 07 November 2017 - 17:18

Spelen funkar på "vanliga" också. Pro/X har bättre grafik och/eller flyt. One X sägs vara tystare än S. Hur det är på PS sidan vet jag inte.
Jag skulle nog välja utifrån vilka spel som är exklusiva till varje konsol. PS har en del men jag tycker det än så länge verkar dåligt på One sidan.
Jag tror absolut att du ska välja PRO/X. Prisskillnaden är så liten. Sen så kommer du nog vilja koppla det till projen ;)

#3 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6224 inlägg

Postad 07 November 2017 - 19:35

Intressant att One X är tystare , vassare hårdvara brukar generera mer värme..

Får kolla lite på spelen.. Gran Turismo o Final Fantasy serien va det jag spelade när man va yngre så där lutar det åt Sony
Kommer det någonsin en remake på FF VII så vill man spela det, mitt all-time favvo spel

Men nu senast har det varit Forza på Xbox jag spelat o det nya Forza ser också bra ut

#4 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1430 inlägg

Postad 07 November 2017 - 20:36

Min PS4 är så tyst att en fläkthatare som jag tycker den är perfekt.

Och GT Sport är riktigt bra. Om man är ett Gran Turismo fan!

#5 nissling

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 89 inlägg

Postad 09 November 2017 - 00:21

Jag har en PS4 Pro och dess fläkt har jag inte stört mig på.

Det var ju länge väldigt svårt att motivera Xbox One, ty det inte finns (fanns) särskilt många bra spel till den som inte är tillgängliga på Ps4 eller där Xbox-versionen är att föredra (alt ens likvärdig). Med Xbox One X ser det dock ut som att bli ändring på det och Microsoft kanske äntligen får ledningen i multiplattform så långt som prestanda går.

Om du beslutar dig för Xboxen så är X ett solklart val. Vad som gäller Ps4... Så vet jag inte. Kan inte påstå att min Pro har gett mig mer glädje gentemot min gamla Ps4:a. Spelar inte (moderna) bilspel för tillfället och kan inte bedöma någon av konsolernas utbud i den genren.

#6 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6224 inlägg

Postad 09 November 2017 - 10:56

Tror jag egentligen blir nöjd med vilken som. . inser att det snart är Black Friday så väntar in det o så slår jag till på nått kul ;)