Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Twinors Biologi

• Vänligen logga in för att kunna svara
110 svar till detta ämne

#106 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6326 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2017 - 09:58

Haha ja tanken kom till mig också ;)

Tyvärr är det klart dyrare att gå till 24-kanaler . .hoppet 8->16 kostar runt 38k men 16->24 runt 50k . .har för mig det har o göra med att 24-kanalers varianten har mer digitala utgångar också.

Just att prishoppet upp till 24-kanaler på Altitude 32 är så dyrt gör att jag tror dom flesta kommer köpa Altitude 16 . . .. jämför du priset på en Altitude 16 o en 24-kanals Altitude 32 så inser man snabbt att det blir DYRA 8-kanaler extra för Altitude 32

Sen kanske det är så att många av dom system man bygger med Altitude är just för att KUNNA bygga med +24-kanaler samt att priset inte är det viktiga. . DÅ är Altitude 32 ett bra val.

Men för alla andra vanliga entusiaster men mindre rum o plånböcker är Altitude 16 det givna valet . . .jag hade givetvis köpt en Altitude 16 o inte ens kollat på en 32a

#107 Marcus_TheRock

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1037 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2017 - 11:37

Men för lite större system blir 16 kanaler snabbt en begränsning. Det ser man ju även här där man direkt måste ta en kompromiss för att få in front wide.

Men absolut, det kostar att ligga på topp😇
/Marcus- Driver butiken The Rock Hemmabio i Lund

#108 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6326 inlägg

Postad 07 December 2017 - 11:56

Jo kör man aktivt delade LCR som Twinor gör o delar i Trinnoven så går kanalerna åt fort . . . . ni hade väl "maxat" kanalantalet på mässan senast?

Sen är väl frågan hur många kanaler man "behöver" . . .jag skulle möjligen kunna tänka mig två högtalare till på sidoväggarna o 2st till i taket båda lite framför dom Twinor har idag som max.

i mitt rum ser jag 14-16-kanaler som absolut max

Så visst finns det behov av en 32-kanalig Trinnov ( som väl skall kunna bli 48-kanaler snart )

Redigerat av Jolt, 07 December 2017 - 11:59.

#109 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10836 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2017 - 13:43

Så visst finns det behov av en 32-kanalig Trinnov ( som väl skall kunna bli 48-kanaler snart )

T om 64 ;)

De normala rummen jag bygger (runt 20-35m2) ligger alla på 20kanaler+ om man skulle köra delningen i Trinnov, samt med balanssubbar. Jag känner ofta att jag får trolla lite med externa DSP för att få ihop det med 16-kanaler - i större rum (35-60m2) är det nödvändigt med 24-32kanaler för full upplevelse - 60m2 och uppåt är målgruppen för expansionsmodulerna :)

Största jag byggt är 165m2 - Valand (där du varit) är endast 60m2, som referens.

Med vänlig hälsning,

Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#110 Jolt

En glad entusiast.

• Members
  • 6326 inlägg

Postad 07 December 2017 - 13:48

hehe "nödvändigt med 24-32-kanaler" B)

Men förstår att 16-kanaler snabbt kan bli för lite, antar att du gärna haft 4-kanaler till i Twinors rum...

Men i rum som Twinor o mitt där det bara är en rad med stolar är väl inte kanal antalet lika kritiskt som en bio som har 60-stolar ( som väl Valand hade )

jag är väl den av dina kunder som har minst kanaler. . o då har jag ändå en Altitude 32 ;)

Fattar inte riktigt hur Altitude 32 skall klara av 64-kanaler då det enligt vissa ägare börjar bli svårt för CPUn redan vid 32-kanaler

Redigerat av Jolt, 07 December 2017 - 13:53.

#111 twinor

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 75 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 07 December 2017 - 18:13

Är det bara för att få ut värmen ur garderoben hade jag satt ett galler som finns för att just få luft ur garderober, finns rätt snygga. . o sen satt fast 2st 140mm lågvarviga fläktar i detta galler.
Kanske till o med satt ett mindre galler i dörrens nederkant med eller utan insugsfläkt.

Typ nått åt detta hållet
https://www.ballings...ing/ventilation

Det är något liknande fast större galler jag har tänkt mig i dörren men eftersom det är en skjutdörr så blir det lite svårt att montera fläktarna i den. Därav idén att ha fläktarna längst upp i racket istället.
Ska se om jag inte kan koppla på mig på ventilationen ut annars eller slänga in varmluften i badrummet bredvid. Flytta värme med luft kräver ju stora volymer dock så är inte helt trivialt. 

Frågan är om du inte förlorar mer på att INTE dela P610 i Trinnoven än du vinner med 2st extra högtalare

Japp, att peta in front wide komplicerar ju lite och systemet är ju väldigt cleant nu med 2 crown steg och alla kanaler utnyttjade i trinnoven så kommer nog hålla mig till detta. Med mitt minimala rum så borde det bli hyfsat ändå med 16 högtalare :rolleyes: 

Ni kan ju byta processorer med varandra

Det hade varit en kul ide men som Jolt sa så koster det mer än det smakar att uppgradera den utöver det Jolt skulle vilja ha emellan. Jag tror jag blir nöjd så här (humm .. sa jag inte det förra året oxå?) och näst på tur står bilden.