Jag slog nyligen till på en Spectracal C6 samt en VideoForge HDMI mer eller mindre spontant. Har sedan tre år tillbaka erfarenhet av CalMAN RGB och har mätt upp samt kalibrerat ett antal bildvisare, men med den här utrustningen kommer jag att kunna leka vidare på riktigt.
Då jag kommer att behöva köpa en laptop samt mjukvara (tänkte börja med CalMAN Home Enthusiast) så pratar vi om lite drygt 10 000 kr till utöver den utrustningen som jag redan har köpt, så när jag väl är klar med skärmarna som finns i huset hade jag tänkt jobba lite utanför hemmet hos vänner, bekanta eller rena främlingar som har visat intresse. Detta i sig är ju naturligtvis inget märkvärdigt, men jag känner ändå för att skriva av mig innan jag tar ett beslut.
Det jag tänker på är:
- Jag har för närvarande inget ISF-certifikat. Då jag heller inte har några direkta referenser i dagsläget påverkar även det benägenheten att någon skulle vilja anlita mig. Hur mycket ska man då kompensera i mån av pris? Jag har absolut inga problem att ta ut låga priser till den dagen jag har ett bättre CV.
- Det hela är att betraktas som en hobbyverksamhet, mitt intresse ligger i att få mer erfarenhet och lära mig mer. Jag räknar absolut inte med att ta ut någon lön, utan intäkterna är endast för att täcka utgifterna. Är det någon här som har en liknande historia i bagaget och kan ge mig allmänna råd eller tips?
- Hur bör man nå ut till potentiella intressenter? Jag bor i dagsläget i Stockholm och där finns ett antal alternativ (inte minst MM).
Eller är något av det jag skriver oklart och ni undrar hur jag tänker? Skriv gärna av er och jag gör ett nytt försök att redovisa.
Redigerat av nissling, 29 January 2018 - 20:58.