Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Mediaspelare idag - What’s hot and what’s not?

• Vänligen logga in för att kunna svara
82 svar till detta ämne

#76 niklasmagnus

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 254 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 02 October 2018 - 18:31

Kul att intresset för at SE film/serier ökat. JAg uppgradera från ATV 3 till 4K förra veckan och är väldigt nöjd hittills.
Vill dock klaga på att Netflix interface i te är lika överskådligt på 4K som den tidigare modellen.

#77 MarcelR

"Who the hell wants to hear actors talk?" Harry Warner

• Members
  • PipPipPip
  • 312 inlägg

» Har 1 bild i mitt galleri

Postad 02 October 2018 - 23:36

Min åsikt: Netflix GUI och beteende i tvOS är horribelt.

Redigerat av MarcelR, 03 October 2018 - 02:13.

#78 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 938 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 03 October 2018 - 14:29

Jag kör ATV3 för netflix/SVT till barnen, men till mig själv kör jag PS3 där jag upplever både bättre bild och ljud. Men precis som du nämner för ATV4 så är GUI hemsk att få överblick på PS3, men snyggare är det.

Jag kör primärt mediaspelare i form av Dune. Har D1 sedan 2012 och har nu beställt Dune HD Pro 4K, som också har Netflix.

Med din beskrivning blir jag lite nyfiken på varför du valde ATV4 framför en sådan?

#79 niklasmagnus

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 254 inlägg

Postad 05 October 2018 - 08:47

Med din beskrivning blir jag lite nyfiken på varför du valde ATV4 framför en sådan?

Om denna fråga var till mig så är svaret enkelt. Då vi hade en ATV3 sedan tidigare och både jag och frun tycker den är enkel att använda samt SVT play är guld när man har småbarn så kändes det naturligt att uppgradera till nyare ATV. Hade faktiskt inte koll på Netflix försämrat överblicken i den nya jämnfört med 3an.

#80 HifiPatrik

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 729 inlägg

Postad 08 October 2018 - 14:19

Mmmm, jag fattar inte heller varför Apple envisas med att göra om alla ljudströmmar till PCM....

Personligen föredrar jag Netflix GUI på AppleTV 4/4K mot ATV3...smaksak som vanligt. Hur Apple tänkte med sin TV app vete sjutton dock, för den gillar jag inte alls.....

Likt Marcel måste jag tyvärr bekräfta HBO, sinnesjukt dålig bild jämfört med Netflix och Amazon Prime som båda bevisar att det går att få OK bild på streamat. 

Dune HD Pro 4K fick stöd för BD menyer i senaste uppdateringen så nu finns det ingen anledning att inte köpa en!

Marantz AV7702 mkII, Nuforce MCH300SE-C7, Audio Physic Tempo 25 + Reference Center, Arendal sub, Epson EH-TW9300W, Grandview 2.35:1 duk, DuneHD, Sonos osv

#81 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1958 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 09 October 2018 - 03:26

Det där sista var ju en glad nyhet! :)

Tidigare i tråden så diskuterade vi möjligheten till att få ut LPCM 5.1 (eller 7.1), jag förmodar att det fortfarande saknas? Tyvärr ett måste om jag inte ska byta försteg samtidigt.... 

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#82 Marcus_TheRock

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1064 inlägg

Postad 11 October 2018 - 22:39

Kan bekräfta att man bara får ut 2.0 PCM om man inte kör bitstream. Har dock inte forskat i om det finns någon fix likt den som fanns på D1 när det begav sig. Men det funkar iaf inte ur kartong på 4k Pro

/Marcus
/Marcus- Driver butiken The Rock Hemmabio i Lund

#83 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1958 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 12 October 2018 - 01:29

Tack Marcus! Då är det först i samband med byte av försteg som det kan bli aktuellt för mig att byta mediaspelare.

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer