Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Audiocom Oppo

• Vänligen logga in för att kunna svara
15 svar till detta ämne

#16 Darklord

MR.Extreme

• Members
  • PipPipPipPip
  • 731 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 15 February 2018 - 23:08

Nya ESS Pro chippet är makalöst bra, men kräver att resterande delar av DAC:en är byggd med lika bra med delar. Testat flertalet nya DAC:ar som är byggda med Chippet och de levererar. Ger mycket bra microupplösning och driv dock kan det utan rätt implementation lätt bli lite basfattigt och digitalt i upplevelsen. Tror säkert att den moddade versionen av Oppo är betydligt bättre om de bytt nätdelen osv. Oppo är mycket för pengarna med bra DAC och bild men är inte marknadens bästa spelare som många tror.

Då blir jag ju lite nyfiken på vilken du tycker är marknadens bästa Blu-ray-spelare?

Själv vet jag inte om jag ska ha någon mer skivspelare, jag har bara kört med rippat de senaste åren. Nu har jag fiber hemma så nu skulle jag helst vilja ha en lösning med strömning eller nedladdning som är minst lika bra som Blu-ray, så jag slipper rippa skivor.

Kommer att lägga ut ett test av dac:ar inom kort på vår Blog. Samt hembio försteg om någon är intresserad.

Jag läser gärna ett test av hembioförsteg! :)

Trevligt att du är intresserad då kommer det reviews efter mässan.

Gällande spelare är det svårt att säga bästa spelare, de är bra på olika saker och funktioner. Sedan när vi pratar ljudkvalitet är det bra chip i Oppo men den kan inte mäta sig med en bra dac. Vill du ha en bra BluRay spelare finns många att välja medan panasonic, sony, samsung, Oppo mfl.

Håller med dig om att det smidigaste är att köra strömmat det gör jag med spelar upp allt som iso eller MKV i full 4K 4:4:4 grymt bra ljud och bild.

Darklord

Ägare av Extreme Solutions 
hemmabio/hifi/media lösningar i framkant