Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Film strömmat vs. skiva

• Vänligen logga in för att kunna svara
34 svar till detta ämne

#31 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1465 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 18 April 2018 - 16:19

Never mind det där med HDR. Det var jag som klantade mig. Min Dune levererar lika bra HDR som min Sony X800.

För att förtydliga. Jah har ingen HDR display, så vad jag menade var att Dune'n klarar av att konvertera till SD ungefär lika bra som min X800. Åtminstånde som det såg ut när jag snabbtestade lite igår.

Dock skall dom nya/kommande Dune vara mycket bättre på detta område.

Testat lite mer nu och min Dune HD Solo 4K är inte riktigt rätt spelare för HDR->SD känns det som trots allt. Sorry om jag förrvirrar någon med att svänga fram och tillbaka här. Hade inte så mycket tid i går till att testa.

Blir till att beställa en 4K Pro. Dom skall ju även klara upp till 60fps.

Inte för att jag klagar. Gillar ju nya prylar... :D

#32 Marcus_TheRock

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1059 inlägg

Postad 20 April 2018 - 20:13

Fick min läsare häromdagen och den levererades med firmware 3.0. Flashade upp den till 3.02 som jag kom fram till var den senaste man kunde använda. Har nu rippat över tre av mina UHD filmer med MakeMKV+AnyDVDHD utan problem.

Gick smidigare än jag hade förväntat. Tack för att du pushade mig att ta tag i detta Speedball. Nu ska jag bara se till att hitta en bra spelare att ersätta mina gamla Dune . Har testat Eagreat A11 ganska mycket och den är rätt bra. Men den kan inte läsa mitt MyMoviesbibliotek så det lutar åt att jag väntar in de nya Dunespelarna.

/Marcus

Redigerat av Marcus_TheRock, 20 April 2018 - 20:14.

/Marcus- Driver butiken The Rock Hemmabio i Lund

#33 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1465 inlägg

Postad 20 April 2018 - 22:49

Fick min läsare häromdagen och den levererades med firmware 3.0. Flashade upp den till 3.02 som jag kom fram till var den senaste man kunde använda. Har nu rippat över tre av mina UHD filmer med MakeMKV+AnyDVDHD utan problem.

Gick smidigare än jag hade förväntat. Tack för att du pushade mig att ta tag i detta Speedball. Nu ska jag bara se till att hitta en bra spelare att ersätta mina gamla Dune . Har testat Eagreat A11 ganska mycket och den är rätt bra. Men den kan inte läsa mitt MyMoviesbibliotek så det lutar åt att jag väntar in de nya Dunespelarna.

/Marcus

Kul att höra att det gick så bra!

Ser fram emot att få testa någon av dom nya Dunespelarna med dessa rippar.

#34 JONTRE

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 133 inlägg

Postad Igår, 08:11

Det får bli ett test på detta omgående, måste dock uppgradera hela signalkedjan för att köra UHD.

Redigerat av JONTRE, Igår, 08:25.

#35 JONTRE

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 133 inlägg

Postad Igår, 20:29

Köpte Star Wars The Last Jedi idag bara för testa, men får inte det till att fungera. Har en ASUS BW-12B1ST som ju ska vara "UHD friendly" enligt listan. Laddade ner hash_key filen i hash_key tråden och la den i "data" mappen. Döpte inte om något utan vad jag förstått ska den läsa den där ändå?