Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Låna sub i Västerås några timmar

• Vänligen logga in för att kunna svara
4 svar till detta ämne

#1 niklasmagnus

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 206 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 June 2018 - 09:11

För att komma vidare i mitt biobyggande behöver jag mäta hur rummet beters sig vid låg bas, ned åt 30 Hz. Mitt bassystem kommer anpassas måttmässigt beroende vilka åtgärder jag behöver göra akustiskt. Så mina subbar är ännu inte byggda, och jag kommer inte vidare i bygget i dagsläget. Så finns det någon som kan tänka sig låna ut en sub med 10 eller större (borde funka fint) några timmar idag söndag 10 juni?

Mvh
Niklas

#2 Darklord

MR.Extreme

• Members
  • PipPipPipPip
  • 748 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 10 June 2018 - 09:13

Låna hem från en butik.

Darklord

Ägare av Extreme Solutions 
hemmabio/hifi/media lösningar i framkant

#3 miike888

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 196 inlägg

Postad 10 June 2018 - 16:31

För att komma vidare i mitt biobyggande behöver jag mäta hur rummet beters sig vid låg bas, ned åt 30 Hz. Mitt bassystem kommer anpassas måttmässigt beroende vilka åtgärder jag behöver göra akustiskt. Så mina subbar är ännu inte byggda, och jag kommer inte vidare i bygget i dagsläget. Så finns det någon som kan tänka sig låna ut en sub med 10 eller större (borde funka fint) några timmar idag söndag 10 juni?

Mvh
Niklas

Hej!

Om du placerar (helst) 4st subbar i ditt biorum så krävs väldigt lite(om en något) akustik fix för att få sjukt bra bas.

Läs görna Harmans subwoofer placement guide så ser du.

//Micke

#4 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2961 inlägg

Postad 10 June 2018 - 19:07

+ 1

#5 niklasmagnus

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 206 inlägg

Postad 10 June 2018 - 21:25

Mvh
Niklas

Hej!

Om du placerar (helst) 4st subbar i ditt biorum så krävs väldigt lite(om en något) akustik fix för att få sjukt bra bas.

Läs görna Harmans subwoofer placement guide så ser du.

//Micke
Min tanke är 4-6 st subbar i rummet. Har i alla fall fått låna en AE Elite sub nu, portad 8a, som verkar göra jobbet.

Ligger något i det du skriver, kanske att jag oroar mig i onödan. Men även om basen blir jämn hur är det med efterklangstiden?

Redigerat av niklasmagnus, 11 June 2018 - 10:23.