Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

SÅLD:Projektor: Sony VPL-VW520ES

• Vänligen logga in för att kunna svara
Inga svar i detta ämne

#1 lirsa

lirsa

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 850 inlägg

» Har 12 bilder i mitt galleri

Postad 09 February 2020 - 14:07

SÅLD

Pris: 42 500 kr

En fantastisk projektor som jag nu säljer till förmåner för en JVC N5. Sonyn är en äkta 4k-projektor med fulla 4k-paneler samt stöd för Ultra HD och HDR, Kontrast 300 000:1 samt 1800 lumens. Medföljer gör också 4 par 3D-glasögon. Det går bra att titta på projektorn på plats hemma hos mig i Laholm. Projektorn är köpt och kalibrerad av the Rock i Lund. 

Vill du läsa specifikationer, går det bra på Sonys site:
https://pro.sony/en_...ors/vpl-vw520es

Denna best betingade ett pris på 99 500 kr när jag köpte den i Februari 2016, nu säljer jag den för mindre än halva nypriset. Lampan är specificerad till 6000 timmar, nu har projektorn gått en bit över 700 timmar. Jag har själv jämfört denna projektorn mot dagens generation (motsvarande projektor heter VW570 idag) och du får liiiite mer ljus och liiite mer skärpa idag, men till mer än det dubbla priset.

Jag kör både streamat inkl HDR och Dolby Vision från t ex Netflix, blu-ray och Ultra-HD (HDR) och allt sväljs av denna magiska projektor med häpnad. Det djup i bilden du får är svårslaget.

Alla originaltillbehör är med inklusive kartong, även då 4 par 3D-glasögon till ett värde av 2600 kr.  

IMG_0991.jpeg

IMG_0994.jpeg

IMG_0995.jpeg

IMG_0981.jpeg

IMG_0990.jpeg

Redigerat av lirsa, 11 February 2020 - 13:34.