Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Playstation 3

• Vänligen logga in för att kunna svara
1676 svar till detta ämne

#1651 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8299 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 August 2011 - 10:08

Faktiskt riktigt imponerande hur länge den har hängt med vidarutvecklingen. Det är ca 4.5 år sen jag skaffade första modellen och fortfarande idag riktigt nöjd med både spel och film.

Det var ett jättestort steg fram med bild etc december 2006 när jag fick hem den japanska versionen och man är helt klart mer bortskämd idag. Citerar mig själv då som nu "Summeringen är relativt enkel: FY F-N va grymt!!!"

http://www.component...indpost&p=67036

#1652 Olof

Hemmabiofan

• Members
  • PipPipPip
  • 254 inlägg

Postad 10 August 2011 - 17:09

Hur funkar det om man har två PS3:or i ett hushåll? Kan man installera ett och samma spel på bägge maskinerna (men givetvis bara spela på en av dem i taget, då skivan ju behövs)?
D.v.s. man blir inte bannad från nätverksspel och så för att samma spel finns på flera maskiner?

/Olof

Redigerat av Olof, 10 August 2011 - 17:10.

#1653 Subben

Rockande entusiast

• Members
  • PipPipPip
  • 453 inlägg

Postad 10 August 2011 - 20:20

Hur funkar det om man har två PS3:or i ett hushåll? Kan man installera ett och samma spel på bägge maskinerna (men givetvis bara spela på en av dem i taget, då skivan ju behövs)?
D.v.s. man blir inte bannad från nätverksspel och så för att samma spel finns på flera maskiner?

/Olof

Det går utmärkt att köra samma spel på två ps3:or. Är man inloggad på PS-network funkar det bara med en användar-id åt gången. Då skaffar du så klart en användar-id till. Själv har jag två PS-3or, Två GT5 spel, två Drivingforce GT rattar. Det är helt otroligt roligt att utmana sin fru, barn eller vänner i en hård online kamp hemma.

/Subben

#1654 Alex

Livsnjutare...

• Members
  • PipPip
  • 190 inlägg

Postad 10 August 2011 - 20:52

Är det inte EA Games som infört någon begränsning på online spelande. Typ att man knyter spelet mot endast ett onlinekonto eller var det bara något som det ryktades om?

#1655 Marcus_B

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 65 inlägg

Postad 16 January 2012 - 13:29

Jo, följdfråga från mig då..
Lilkillen är 5 och ett halvt och har spelat ut nästan hela Lego Starwars 3 på minkonsoll.
Det är en gammal 40GB, som han nu skall få ta upp på övervåningen, då frun tröttnat på att han tagit över vardagsrummet...
Jag tänker skaffa en 320GB till mig och vardagsrummet. 40 GB är helt full med spel och annat som jag spealt.
Detta vill jag ju ha kvar på mitt id. Lilkillen har ju kört under mitt id på Starwars.
Då kan jag ju alltså köra samma id på båda? Så länge han inte är ute samtidigt om mig på nätet?
Jag undrade annars om det gick att spara just hans speldata kvar på gamla maskinen..
Jag måste ju ta bort en massa data på 40GB eftersom den är helt full.. Vill inte att stackarn skall få göra om allting på little big planet 1+2 samt Star wars. Då lär jag inte bli poppis..
Någon som har en tanke om vilken väg att gå?
1. Han använder samma id som mig
2. Det kommer att funka att flytta hans speldata på just de spel han skall köra, under ett nytt id som är hans.

Tacksam för tankar,

Marcus

#1656 joakim

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1161 inlägg

Postad 18 January 2012 - 09:25

Du kan flytta över speldatan till ett usb minne och föra över mellan olika ps3.
Du kan nu även ha familjekonto där du kan använda DLC från 1 köp på alla ps3. Det finns smidiga lösningar för det där, kolla manualen på playstation support sida, den är klockren.

Det som tar plats på konsolen är speldata, installationsfilerna. Du kan radera de som inte spelas längre, när du väl vill spela igen så installerar du bara om spelet som du gjorde första gången.
Save-filerna är väldigt små och de behålls när du raderar speldatan. Jag gjorde precis detta pga strul med GT5, jag sparade save filen och installerade om spelet. Inga problem där.
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1-> 2 * SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Moddade Denon AH-D7000
Mitt galleri

#1657 Marcus_B

En glad entusiast.

• Members
  • Pip
  • 65 inlägg

Postad 24 January 2012 - 20:34

Ok.
Då är processen startad.
Tack för tips.

Mac.

#1658 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1799 inlägg

Postad 16 March 2012 - 15:27

Har själv en PS3 som har en del år på nacken, den 1:a generationen.

Skulle dessa ha några problem vad gäller 3D?

Har för mig att det kom att ingå i de senare mjukvaruuppdateringarna, eller behövs någon annan åtgärd, alternativt att den äldre generationen helt enkelt inte klarar 3D?

#1659 Darklord

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 402 inlägg

Postad 16 March 2012 - 16:47

Tror du behöver en nyare slim PS3 för hdljud och 3d den gamla har för gammal HDMI standard. Den nyare klarar bitstream och HD out of the box.
Darklord

Ägare av Extreme Solutions

#1660 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • 1799 inlägg

Postad 16 March 2012 - 16:56

Hmm.. <_<

http://news.cnet.com...20010230-1.html

#1661 Tomas_L

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 665 inlägg

Postad 16 March 2012 - 17:00

Tror du behöver en nyare slim PS3 för hdljud och 3d den gamla har för gammal HDMI standard. Den nyare klarar bitstream och HD out of the box.

Är det så? Jag har för mig att alla PS3 fick 3D-möjlighet via en firmware-uppdatering?

Wikipedia:
"^Initially used HDMI 1.3a specification,[42] but was upgraded to 1.4 with the introduction of stereoscopic 3D gaming and Blu-ray playback (via firmware update). The PlayStation 3 does not currently support any other HDMI 1.4 capabilities."
SYNTAX ERROR
Sorry, sällan här p g a ändrade livsförhållanden...I've moved on!

#1662 svartpippi

If you build it they will come

• Moderator
  • PipPip
  • 236 inlägg

Postad 16 March 2012 - 23:17

Jag har en första generationens PS3 (60GB med PS2 kompatibilitet) och jag har inga problem med 3D (både spel och Blu-Ray filmer funkar). Har den kopplad till en LG 47LW450N Cinema3D.
Bilder på mitt avslutade projekt: Biograf Gråzonen
Citat av mig "Är närmare slutet än början på bygget" :)
Senast uppdaterad 2008-10-31

#1663 Ringblixt

Pragmatisk idealist

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1253 inlägg

Postad 17 March 2012 - 17:33

Skulle dessa ha några problem vad gäller 3D?

Nej, men många "glömmer" att köra igenom PS3-guiden för bildinställningar när de bytt till en 3D-kapabel TV/proj och får därför inte 3D-bilden att fungera.
Står bakom www.d65.se

#1664 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • 1799 inlägg

Postad 17 March 2012 - 18:05

Japp, det var det jag missat. Nu är det igång. :)

#1665 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8299 inlägg

Postad 20 September 2012 - 11:28

Här kommer en nyhet som jag helst har missat att det ens var på gång - PS3 Super Slim.

Postad bild