Tack för recensionen
En rättelse
Problematiken ligger i att SD signaler hanteras i ITU Rec och HD signaler i ITU Rec 709, men det finns inget i inkommande signal som beskriver vilket colorspace det tillhör, utan detekteringen sker endast baserad på upplösning.
ITU Rec 601 har fallit bort för SD.
Vad jag tar med mig från recensionen. Den bekräftar mycket av det jag vet om min projektor. I övrigt tar jag med mig
1 super white on
2 Undvik off för deinterlacing, tidigare provade jag alla tre
3 Utgå från ca 6000K i färgtemperatur
4 Gamma 2.4 och jag kör 2.2 , mitt rum bör nog köras med 2.4
Jag saknar tryck i tb1 som jag använder men natural är hemskt speciellt vid takmontering. Däremot tycker jag att living room och dynamic fungerar bra för sportsändningar. Jag är sugen på en hög gaiin screen för tb1.
Vad saknar jag då i recensionen.
1 Vad kom ni fram för brightness och contrast? Jag vet att utrustning skiljer åt men man kan alltid så åt vart det lutar.
2 Vad gjordes för inställningar på rgb gain/bias. Utrustningen varierar men jag vill se vart åt det drar.
Sedan hade jag räknat med närmare 1000:1 i native contrast. Det går inte att mäta vad tw600 har för native contast med sluten iris. Men det är något som har betydelse för prestandan. För en del andra projktorer kan man mäta on/off med iris på (sluten) och det går inte för tw600.
Största besvikelsen är ljudnivån ved takmontering och speciellt för natural som låter värst av alla lägen. Det hade betytt mycket att kunna använda natural.
Edited by Ohlson, 12 April 2006 - 12:08.