Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Senaste filmen du såg (fd Söndagsfilmer)

• Vänligen logga in för att kunna svara
1076 svar till detta ämne

#1051 Olof

Hemmabiofan

• Members
  • PipPipPip
  • 254 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 10 June 2012 - 17:27

Idag var det dags för matiné, och filmen var Tintin.
Postad bild

Såg filmen med barnen, och valde då att se den med svenskt ljudspår.
Jag är ingen inbiten Tintin-fantast, även om jag nog läst de flesta albumen under uppväxten. Det känns som att det är en bra utgångspunkt, för jag känner igen en del, både karaktärer och händelser, men har inga problem med eventuella avvikelser från "riktiga" Tintin.
Jag tycker filmen var ungefär som jag förväntade mig, vilket är bra för jag hade höga förväntningar efter att ha läst mycket bra om den. Ett perfekt familje-äventyr som bjuder både ögon och öron på mycket godis. Kanske var det en del scener som kändes gjorda för att göra sig bra i 3D och inte ländes helt rätt för oss som tittar i 2D, men det får man kanske vänja sig vid...

Jag tycker Tintin är värd 8 whiskyflaskor av 10.

#1052 barco_boy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 242 inlägg

Postad 11 June 2012 - 13:24

Bad Ass
http://www.imdb.com/title/tt1928330/

This is not a Bad Ass movie, it's a very very BAD movie... Very BAD!
Pinsamt är väl bara förnamnet, dåligt på alla sätt utom att den inte var längre än 90 minuter lång så man slapp lida längre än så. Dåligt manus, dålig regi, superdåliga skådespelarprestationer, supertöntiga fightingscener etc, så dåligt att det blir en parodi på sig självt och faktum är att om man ser på den som en parodi på t ex Harry Brown eller Grand Torino så kan uppfattas som lite smårolig, men det är inte tänkt som en parodi... Sorgligt...
Danny Trejo borde hålla sig till RIKTIGA Bad Ass roller, där är han briljant, som småmysig kvarterstomtehjälte är han bara pinsam. 1 av 10 i betyg!

Redigerat av barco_boy, 11 June 2012 - 13:31.

Pre/pro: Emotiva UMC200, Slutsteg: Emotiva XPA-3 UPA-7, Projektor: JVC DLA-X55RB, Front: B&W Nautilus 804 + HTM-1 Back: 12 x Emotiva ERD-1, Subwoofer: 2 x DIY IB sub 18'' BMS + 2 x ICEpower 1000asp, Duk: Centerstage XD 310 cm, Mediaspelare: Dune Smart B1, HDDVD Toshiba EP-30.

#1053 shifts

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 109 inlägg

Postad 11 June 2012 - 17:35

Jag såg Dream house och The task igår. Verkligen inga superrullar, väldigt långt ifrån.

Dream house: Halvok, men knappt sevärd ändå. Där fanns några moment jag uppskattade och filmen flyttade sig lite mellan olika genres, men nja, resultatet var lite ofokuserat. (3/10)
http://www.imdb.com/title/tt1462041/

The task: Orkar knappt kommentera denna. Visst ljudarbete var ok, filmen var det inte. Har sett sämre, men denna befinner sig ändå verkligen i den lägre delen av skalan. (2/10)
http://www.imdb.com/title/tt1621446/

Redigerat av shifts, 11 June 2012 - 17:37.

#1054 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8299 inlägg

Postad 21 July 2012 - 21:47

In time
Kvällens film var väldigt oplanerad och blev bara efter att ha zappat runt trailer på apple tvn och sen startade den...

Enkel sci-fi i framtiden där allt handlar om tid och tid verkligen är pengar. Justin Timberlake spelar huvudrollen och regiserad av Andrew Niccol som bla gjorde Gattaca.

Får 7 av 10 timmar.

http://www.imdb.com/title/tt1637688/

#1055 LJN

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 355 inlägg

Postad 02 August 2012 - 19:31

Musik-Live Bluray: Sade - Bring Me Home. Livekonsert på mycket hög nivå, foto, ljus, ljud, kuliss, bandet,framträdande, allt i toppklass! Och vilken fräsch och ödmjuk 53-åring.... Har sett den två gånger, kan det vara ett tecken på gubbsjuka?

Postad bild

Redigerat av LJN, 03 August 2012 - 06:18.

Biosetup: Oppo BDP-83, Toshiba HD-EX1, Pioneer DV-668, Integra DHC 80.2, DSP AntiMode 8033C, Rotel 1090, Rotel 1095, LTS 3v-f2, LTS 2v-m2, 4st LTS 2v-v2, Profundus Y-2, Sony HW20, Studiotek 130G3, Dune Base 3.0, Windows Homeserver, SqueezeBox Duet Hifisetup: Linn Classik Movie, SlimDevice V3, Carlsson OA 51.3

#1056 KarlXII

In it for tha fun

• Members
  • 3848 inlägg

Postad 02 August 2012 - 20:29

Kikade på två filmer igår Först The Raven

Postad bild

En mysrysare/thriller med John Cusack i bra form. Klart sevärd!

Efter det blev det efterrätt med gammal goding:

Postad bild

Bättre än jag minns den, och ett satans klös i ljudspåret.
Finns en del riktigt sköna basgångar i den. :)

Minns fortfarande hur illa det lät på bion där deras basanläggning klippte ordentligt.
Det gör det inte hemma. :D
Film : Är bäst på bio.

Bio: Är bäst hemma.

#1057 barco_boy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 242 inlägg

Postad 05 August 2012 - 18:18

**Spoiler**
Brake
http://www.imdb.com/title/tt1990181/
Man-begravd-i-låda thriller som skulle kunna vara en kombination av 24 och Buried, men det är nog mest en slump eftersom en bra tillvaratagen sådan kombination skulle kunna bli en riktigt bra rulle. Brake är en stor gäspning, ingen nerv eller spänning, inte ens det dåligt ihopvispade double-twist slutet ger något mer än möjligen cudos för att inte alltid följa Hollywood ending.
Svag 4 av 10.
Pre/pro: Emotiva UMC200, Slutsteg: Emotiva XPA-3 UPA-7, Projektor: JVC DLA-X55RB, Front: B&W Nautilus 804 + HTM-1 Back: 12 x Emotiva ERD-1, Subwoofer: 2 x DIY IB sub 18'' BMS + 2 x ICEpower 1000asp, Duk: Centerstage XD 310 cm, Mediaspelare: Dune Smart B1, HDDVD Toshiba EP-30.

#1058 KarlXII

In it for tha fun

• Members
  • 3848 inlägg

Postad 05 August 2012 - 20:27

Håller med, Barco.

Själv såg vi Battleship igår.
Jag satt med ett stort leende i två timmar och konstaterade att vad som helst går att sälja med vrålande rock'n'roll.
Ett klart vitaminpiller av opretentiös action och underhållning i "Transformers", "Armageddon" eller kanske "The Rock"-anda.

Sväljer man bara den oundvikliga militär- och nationalromantiken så kan man njuta av en resa med drag i. :)

Frugan däremot suckade och stönade.....men hon somnade inte!
Film : Är bäst på bio.

Bio: Är bäst hemma.

#1059 DrDeath

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 234 inlägg

Postad 06 August 2012 - 12:02

Såg denna i söndags:
Postad bild

Välgjord, gripande och imellanåt även lite smårolig film som sticker ut från all annan skit som släpps nu för tiden.

Betyg: 4,5/5

#1060 barco_boy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 242 inlägg

Postad 07 August 2012 - 18:04

Cleanskin
http://www.imdb.com/title/tt1598873/
Brittisk anit-terror thriller/action, Secret Service agenter jagar inhemsk islamistisk terrorcell. Skönt att se en handfast modern thriller som förlitar sig på gamla hederliga metoder, knytnävar, knivar o pistoler, inte en supersatellit så långt ögat når! :) Gedigna korta action scener där hjälten inte alltid går vinnande ur, lagom tillskruvad handling och hyfsade karaktärer gör detta till en sevärd rulle. 7 av 10.

Redigerat av barco_boy, 07 August 2012 - 18:05.

#1061 barco_boy

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 242 inlägg

Postad 12 August 2012 - 08:44

AC/DC Live at River Plate
http://www.imdb.com/title/tt1933535/

Igår kväll (natt) var det dags för lite tung gung i grottan, den fenomenala inspelningen av AC/DC i Buenos Aires River Plate arena, BluRayutgåvan hade äntligen kommit i min ägo.
Sicket ös, sicket gung! Bra bild, filmad med HD utrustning, grymt LPCM ljudspår och bandet i högform. Ståpäls från första till sista låt, Thunderstruck har aldrig varit bättre... Big Smile! Är man ett fan av AC/DC så är detta ett måste!

#1062 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5760 inlägg

Postad 24 August 2012 - 09:21

Igår såg jag:
Postad bild

Inte alls så dum faktiskt!

Den tar "snubbe får superhjälteförmågor" in i vardagsrealismen (inkl kanske lite väl mkt handhållen kamera) och hela genren in på ett helt annat spår än alla dessa Marvel-filmer. Tror t.o.m. frugan tyckte denna var ok. :)

Med lite vassare regissör och mer slipat manus kunde det blivit riktigt fantastiskt. Lite oslipad diamant över det hela som det är nu och tycker nog det tappar på slutet, blir lite för mkt action så att säga.

Blir 4 av 5 componenter tack vare ett friskt vågat, och i stort väl utfört, försök. Rekommenderas.
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#1063 ville_vonka

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 237 inlägg

Postad 01 September 2012 - 22:37

Såg denna ikväll, en briljant film :)

http://www.imdb.com/title/tt1341167/

#1064 rajapruk

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 1118 inlägg

Postad 12 September 2012 - 12:09

The Hunger Games.

Väldigt bra film tyckte vi, men jag störde mig lite på att någon aldrig var hungrig i filmen.

#1065 ville_vonka

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 237 inlägg

Postad 14 September 2012 - 20:38

Haha, tittar nu på The Dictator. Se dem!!! Den är grym :)