Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Senaste filmen du såg (fd Söndagsfilmer)

• Vänligen logga in för att kunna svara
1092 svar till detta ämne

#1081 Rilly

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 128 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 07 July 2013 - 16:56

Har börjat kika på ny serie förresten: The Walking Dead! En Zombieserie!
Bättre änman kan tro - den tar sig själv på allvar och är välregisserad, bra spelad och snyggt producerad. Hoppas den fortsätter så. :)

Började kolla på denna igår.

Nu är jag i mitten på season 2 och kan inte sluta kolla... :)

Tyvärr blir den bara sämre och sämre.

Tråkigt att höra.

Jag är i alla fall inne på dom två sista avsnitten på S02 och hittils har det varit en guldgruva för alla som är fashinerade av "human behaviour".

Gillade du säsong två så har du inte mycket att oroa dig för då jag (och många andra) tycker den har varit sämst av de tre säsongerna. I trean tar det lite fart igen :)

#1082 Viktor

En glad entusiast.

• Företag
  • PipPipPipPip
  • 546 inlägg

Postad 07 July 2013 - 17:03

Säsong 2 är ett riktigt bottennapp och säsong 3 är något bättre men spårar tyvärr ur rent story- och logikmässigt. Är du intresserad av human behaviour så rekommenderar jag seriealbumen som är riktigt bra.

#1083 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1840 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 23 November 2013 - 18:04

På forumet Meridian Unplugged finns en tråd där man frågar återförsäljare av Meridian vilken som är deras favoritfilm för demo. Först nämns några "vanliga" filmer, men sen är det flera som skriver: The Art of Flight.

Eftersom jag inte känner till denna film så söker jag lite och får fram att det är en snowboardfilm, med Travis Rice som den stora stjärnan. Snowboard är kanske inte min grej, men jag gillar utförsåkning på två plankor och skidfilmer brukar va kul..... Den säljs dock bara som importfilm i Sverige vilket gör att den kostar lite mer (jag gav 249 kr) vilket gjorde att jag drog mig lite för att köpa den, men i går landade den i en brevlåda nära mig. :)

art_of_flight_blu_ray_import.jpg

Lästes in den på servern i går eftermiddag och på kvällen när ett par kompisar var här var det dags att titta lite, fast den var så bra att vi var tvungna att se hela. Bildkvaliteten i denna film är helt fantastik!

Filmen innehåller förstås en massa underbara vyer över stora berg och alla åkarna som är med är otroligt duktiga, man får även se lite av deras liv vid sidan av åkningen. Av naturliga skäl har filmen inte några scener där man kan se vilken djup svärta man har, men ljusa scener, färger och skärpa är i särklass.

Även ljudet är bra, och 7.1 för de som har det. Mest musik och ibland lite lustigt lagt med mycket ljud i bakhögtalarna, men jag förmodar att det är medvetet för att få musiken runt om på nåt sätt.

Jag trodde inte det var möjligt att min förhållandevis billiga projektor (Epson EH-TW3600) kunde ge så bra bild. Den här filmen låter verkligen grejerna visa vad de går för.

Direkt efter filmen så tittade jag på "Making of" i bonusmaterialet och där förklarar de att de har haft tillgång till väldigt fin teknik (Cineflex) och många fotografer för att få det så bra. Samma gäng har gjort filmer tidigare, men det här var den första där de haft så stora resurser.

Jag köpte filmen på Discshop och den de säljer där har tysk text på baksidan, om man bryr sig om det. Talet är dock engelska och det finns svensk undertext.

Så gillar man snowboard, eller utförsåkning överhuvudtaget, så är det ett givet köp. Gillar man att se vackra bilder över stora berg är den fortfarande sevärd. Hänger man på forum för hemmabio så vill man se den bara för den fantastiska bilden! :)

Redigerat av Mirage, 23 November 2013 - 20:48.

Med vänliga hälsningar Erik
Mitt system och Mina filmer

#1084 MarcelR

"Who the hell wants to hear actors talk?" Harry Warner

• Members
  • PipPipPip
  • 305 inlägg

» Har 1 bild i mitt galleri

Postad 23 November 2013 - 20:15

Senaste filmen jag såg var The Hobbit (1) Extended Ed.
Vill ni ha en redogörelse för skillnaderna mellan denna och bioversionen får ni tyvärr fråga ngn annan. Jag minns helt enkelt inte bioversionen. Just det! Såg den i HFR på bio - något jag saknade när jag såg den hemma sen.

Tycker om filmen. Den tar mig tillbaka till yngre dagar och underhåller friskt i sina tre timmar. Tyvärr är eftertexterna lika korta som på bioversionen av filmen. Jag såg fram mot att de skulle rulla på i 30 min som i lotr-trilogins eftertexter.

Nån som sett den? Tyckte du att det lät som om det saknades lite "riktig" djupbas i ljudspåret? (DTS-MA) Sån där avgrundsdjup som en hel del filmer har idag. Jag hade väntat mig lite mer sånt. :-)

Redigerat av MarcelR, 23 November 2013 - 20:18.

#1085 Olof

Hemmabiofan

• Members
  • PipPipPip
  • 303 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 28 June 2014 - 07:41

lego_filmen_blu_ray_3d.jpg

Fredagsmys och barnen har precis upptäckt 3D, så igår kväll tog vi oss an "Lego Filmen".
En småkul story om Emmet som ska rädda världen från den onda Lord Business planer.
I sann barnfilmsanda finns ett (för vuxna) övertydligt helyllebudskap, men det är något jag kan stå ut med.
Jag ger filmen 6 legobitar av 10 (men jag gissar att min 8-åriga legoälskande son tycker den är värd mer)

/Olof

#1086 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1399 inlägg

Postad 28 June 2014 - 11:48

Som gammal Lego:it så gillade jag den lika mycket som min 9-åring!

Själv har jag just nu paus efter första skivan på mitt LOTR EE BD maraton. Mycket nöjd så här långt!

#1087 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 873 inlägg

Postad 04 February 2015 - 23:34

En fördel mitt i sjukdomen är att man har haft möjlighet att skapa sig nya rutiner och en av dem har blivit att titta på en film varje kväll innan läggdags. Jag har hunnit titta igenom många filmer de senaste månaderna och kvällens film blev Predestination.

Predestination_poster1.jpg

Filmen handlar om en person(Ethan Hawke) som kan hoppa genom tid och stoppar attacker från att ske. Paradoxerna hopar sig och gör en liten knut på storyn. 

Filmen är inte direkt en sci-fi eller action film utan fokuserar mera på mysteriet kring tidsresor och dess påverkan. Väl värd att se för den som vill ha en lite annorlunda film. 

#1088 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 873 inlägg

Postad 09 February 2015 - 14:55

Senaste dagarna har det blivit ett par nämnvärda filmer.

204982x4801.jpg

Jag brukar inte titta på filmer mer än en gång men just nu har jag kommit in i en period då jag vill försöka se hela serier av filmer eller filmer med intressanta skådespelare. 

Hannibal från 2001 är knappast någon nyhet för någon här men jag har påbörjat en rerun av Hannibal filmerna. Medans Silence of the Lambs tappat något med tidens tand, dock fortfarande en riktig klassiker, så har Hannibal klarat sig riktigt bra. Förvisso så är det 10 år mellan filmerna men jag tror mycket ligger i den annorlunda stilen som Ridley Scott gjorde med Hannibal. Även om Julianne Moore gör en bra insats i filmen kan jag inte annat än sakna Jodie Foster, Jodie är mera övertygande som den späda osäkra kvinnan Clarice porträtteras som.

Anthony Hopkins är som alltid perfekt i rollen som Hannibal, en ulv i fårakläder. Ray Liotta spelar äcklet så övertygande att man nästan tycker att han förtjänar att få äta sin egen hjärna. 

Allt som allt en film som förtjänar att få ses igen.

#1089 Lovan

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 873 inlägg

Postad 09 February 2015 - 15:09

flight-plan1.jpg

När vi ändå nämner Jodie Foster tittade jag nyligen på Flightplan(2005). Att personer tvekar på vad som är verklighet och inte är inget nytt i filmer och likaså är det inga överraskningar i den här filmen. Kvinnans make är nyligen avliden och de reser hem från Tyskland för att begrava honom. Kvinnan reser med hennes dotter som försvinner på planet men ingen känns vid att hon tagit med sig en dotter ombord på flygplanet. En jakt på att finna den som tagit hennes dotter tar vid samtidigt som hon anses som psykiskt sjuk och en fara för alla ombord. 

Ett par kända skådespelare är med i filmen, bl.a. Sean Bean som kapten och Erika Christensen(känd från bl.a. Parenthood-serien) som flygvärdinna, Peter Carson som Air Marshal. 

Är man sugen på en action thriller så är den värd att ses men förvänta er inget nytt inom genren bara :) 

#1090 Speedball

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1399 inlägg

Postad 01 September 2016 - 18:59

Nu har jag iofs inte sett hela utan bara kollat lite scener, men BD 40 års utgåvan av High Plains Drifter, eller Mannen med oxpiskan som den då hette i svedala, som jag inte sett sedan tidigt 80-tal på VHS och 25" glas-TV får mig att tappa hakan när Clintan rider in i staden. PQ känns som om den var inspelad senaste året. Blir nästan tårögd...

#1091 Hifi_Perrra

Mannen från U.N.C.L.E.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 523 inlägg

» Har 49 bilder i mitt galleri

Postad 17 October 2016 - 04:09

Jack Reacher 1 på TV4. Innan dess The Bucketlist :)

#1092 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1840 inlägg

Postad 09 August 2017 - 19:43

Jag såg filmen The Accountant i går kväll.

154259_large.jpg

Jag tyckte filmen var riktigt bra! Ingen dokumentär, men helt klart rätt spännande. Bra ljud överlag och gött tryck när de skjuter med Barrett M82 (Ag 90). :)

Ett betyg från mig skulle nog kunna vara uppåt 9 av 10.

#1093 Mirage

En glad entusiast.

• Members
  • 1840 inlägg

Postad 10 August 2017 - 20:29

Gårdagens film blev Allegiant

916itmwI5EL._SX342_.jpg

Det var ett bra tag sen jag såg de två första delarna i serien och jag har dragit mig lite för att se den här när jag sett det låga betyget på på IMDb. Jag tyckte dock inte att den var så dålig. Jag tyckte den var rätt spännande och att det är många snygga och intressanta miljöer samt häftiga farkoster.

Det var som sagt ett tag sen jag såg de tidigare, men jag tror att jag tycker bäst om denna i serien. Jag skulle nog ge den ett betyg på 7-8 av 10, men då är jag väl rätt barnslig då... :)