Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Samsung SP-A800B

• Vänligen logga in för att kunna svara
315 svar till detta ämne

#1 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 5973 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 30 August 2007 - 12:16

Samsung premiärvisar två nya hemmabioprojektorer på IFA. Projektorn SP-A800B ger finsmakarna inom hemmabio och den kreativa branschen en ultimat bildkvalitet med en färgreproduktion som tidigare bara var möjlig på bio. Det allra bästa för bildens integritet. Den levererar full upplösning i 1920 x 1080 p.

Postad bild

Den är byggd med Texas Instruments senaste 1080p DLP-chip kombinerad med expertkonsultation från Joe Kane productions. Därtill stöder den 24 bilder per sekund för att ge autencitet åt filmbranschens och regissörers ursprungliga intentioner. Den stöder flera tv-format, mängder med ingångar, en särskilt utvecklad fjärrkontroll. Ljusstyrka: 1000 ansi Kontrast: 10000:1. Pris ca 50 000 kronor.

Fler bilder & info: http://www.engadget.com/2007/08/30/samsung...tor-mmm-curvey/

Redigerat av pacman, 05 September 2007 - 07:09.

DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#2 Matsen

En ironisk entusiast

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1618 inlägg

» Har 9 bilder i mitt galleri

Postad 30 August 2007 - 12:24

Sjuuuuukt snygg! :blink:

Matsens vardagsrum

#3 lunkens

Play it magistern!

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1878 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 30 August 2007 - 12:30

Sjuuuuukt snygg! :blink:

Den designar in perfekt! Men fläktljudet? Lika härligt som föregående modell? Isåfall dog designfördelarna ;)
ågrens hifi & hemmabio - www.ågrens.se

#4 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10811 inlägg

» Har 13 bilder i mitt galleri

Postad 30 August 2007 - 12:45

Lägre fläktljud än 710:an - både i dB och i frekvens.. ;) Och då skall man veta att man gått från en 240w lampa hos 710:an till en 300W lampa i 800b :blink:

800b Tar 24p material och spelar upp det i 48Hz (som alla DLP:er måste pga av färghjulet...) så den hanterar allting precis som den skall ;)

mvh

/Pär
TIWIA - It's all about the experience
Allt inom ljud, bild och ljus - inklusive A/V kalibrering

#5 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 30 August 2007 - 12:57

Har den några möjligheter att reglera ljusflödet? High/Eco på lampan gissar jag men nått mer?
DYNAMIC PICTURE MODE IS AS IF YOU WERE FORCED TO READ EVERYTHING IN CAPSLOCK WITH NO PUNCTUATION OR PARAGRAPH FORMATTING WHATSOEVER IN OTHER WORDS IT IS TERRIBLE IRRITATING FATIGUING AND GENERALLY ANNOYING TO BE FORCED TO WATCH SUCH A HIDEOUS OVERLY BRIGHT BLUE OVERSHARPENED OVERSATURATED EXCUSE FOR A PICTURE

#6 PeterM

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 543 inlägg

Postad 30 August 2007 - 13:00

Ser sjukt fin ut! Perfekt design också (till ett mörkt tak).

Någon Shoout-Out mot SIM D80 inplanerad? :blink:

Redigerat av PeterM, 30 August 2007 - 13:01.

Hälsningar Peter

#7 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10811 inlägg

Postad 30 August 2007 - 13:05

Har den några möjligheter att reglera ljusflödet? High/Eco på lampan gissar jag men nått mer?

Ja - förutom high low på lampan så finns en helt ställbar fast iris, t om dynamisk om man vill (gömd låååångt ner i användarmenyn!!) B)

I användarmenyn finns det ett antal steg tillgängliga för den fasta irisen, men i fabriksmenyn så tror jag det var hela 255 steg - det gör att när man kalibrerar så kommer man att kunna ställa perfekt dynamik gällande ftL för peak white :blink:

Joe har en 3m Studiotek hemma, och med 800:an så har han runt 10ftL - med 800b kommer han att ha runt 14-15ftL hade han räknat ut B)

Ser sjukt fin ut! Perfekt design också (till ett mörkt tak). Någon Shoout-Out mot SIM D80 inplanerad? *smile*

Jag har sett D80, och jag sätter mina pengar på 800b ;) Men shootout kan du räkna med på Projektormässan i höst ;)

mvh

/Pär

#8 PeterM

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 543 inlägg

Postad 30 August 2007 - 13:13

perra1: Ja, en direktknapp för olika dynamiska IRIS-lägen lär ju knappast hamna som en egen knapp på fjärren till en projektor som Joe har vart med och utvecklat. :blink:

Ser ut som att det kommer bli en kul höst!

PS. Håller med om att jag satsar en slant på Samsungen framför SIMen, men man vet ju aldrig. DS.
Hälsningar Peter

#9 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 30 August 2007 - 14:22

Intressant om irisen - är den "ANSI-säker"? :blink:

Dom här 10K är förstås marknadsavdelningens siffror men nått (om än ej mycket) måste de ju ha att gå på när de kluttar ner sina siffror - är det det autoirisen är till för? ;)

#10 perra1

Till er tjänst....

• Moderator
  • 10811 inlägg

Postad 30 August 2007 - 14:36

Intressant om irisen - är den "ANSI-säker"? ;)

Dom här 10K är förstås marknadsavdelningens siffror men nått (om än ej mycket) måste de ju ha att gå på när de kluttar ner sina siffror - är det det autoirisen är till för? B)

Nej, alla värden är utan Autoiris enligt Joe :blink:

DC4 har betydligt högre nativ kontrast än tidigare chip - sedan har de arbetat oerhört med optiken enligt Joe ;)

mvh

/Pär

#11 PEH61

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 106 inlägg

Postad 30 August 2007 - 14:36

Mycket intressant nyhet. Vad är det för storlek på den? Har för närvarande Sim2 D80 som mitt förstaval men ser ut som det kommer ändras efter helgens mässa.

//P-E

#12 pacman

Gladaste entusiasten

• Moderator
  • 5973 inlägg

Postad 30 August 2007 - 14:45

DC4 har betydligt högre nativ kontrast än tidigare chip - sedan har de arbetat oerhört med optiken enligt Joe :blink:

Ofasen är det DC4? Trodde de inte skulle hinna få in det... (eller rättare sagt, trodde inte de var ärliga då de sa "senaste 1080p DLP-chip")

Lite mer info och spec på 800:an och dess ljusstarka lillebror A400B:
http://www.samsungexhibition.com/ifa2007/p...26&select=1

Scaler: STP10?

Redigerat av pacman, 30 August 2007 - 14:47.

#13 BigBen

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPip
  • 295 inlägg

Postad 30 August 2007 - 14:58

Jösses vilken läckerbit!!!
Antar att det behövs en 7dagars kurs för att kunna kalibrera den till max :blink:

#14 PEH61

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 106 inlägg

Postad 30 August 2007 - 15:03

Mycket intressant nyhet. Vad är det för storlek på den? Har för närvarande Sim2 D80 som mitt förstaval men ser ut som det kommer ändras efter helgens mässa.

//P-E

Storleken har betydelse: 432 x 212 x 479 mm den får inte plats hos mig så en kandidat mindre

//P-E

#15 satman

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 159 inlägg

Postad 30 August 2007 - 15:18

Finns det några indikationer på pris? Frugan kommer döda mig om jag börjar prata uppgradering redan....
:blink:
/Satman