Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Mitsubishi HC6000

• Vänligen logga in för att kunna svara
71 svar till detta ämne

#1 Butta

Stapplar framåt

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1566 inlägg

» Har 21 bilder i mitt galleri

Postad 06 September 2007 - 17:27

Mitsubishi visade upp sin nya HC6000 på CEDIA som pågår för fullt.

Postad bild

09.05.2007 — PRESS RELEASE

IRVINE, Calif., September 5, 2007 - Mitsubishi Digital Electronics America’s Presentation Products Division, known for award-winning, high-quality presentation and display products, today introduced its newest true 1080p (1920 x 1080) resolution HC6000 home theater projector. Mitsubishi’s HC6000 offers enhanced features at under $4000, performing seamlessly with the latest Blu-ray or HD DVD technology.

“Last year we took the high definition home theater market by storm with the HC5000,” said Wayne Kozuki, product manager, Mitsubishi Digital Electronics America’s Presentation Products Division. “The HC6000 continues the trend of the highest quality 1080p performance at an affordably low price.”

Mitsubishi has improved its HC6000’s auto iris function for quicker black to light imaging and increased its contrast ratio to 13,000:1. This combination allows for dynamic and smooth transitions between light and dark scenes and sharper overall details in dark areas, even in fast action spaceship scenes or classic film noir.

The new HC6000 provides two HDMI connectors allowing for a true digital-to-digital link between the projector and its image sources. The 1000 ANSI lumens projector offers a powered lens shift and powered zoom for easy installation and set up, making it perfect for installed home theater environments.

Unlike other 1080p projectors, Mitsubishi incorporates the Emmy® award-winning HQV (Hollywood Quality Video) high-performance video processor inside the projector, for a more streamlined form factor.

Reon-VX’s HQV processing delivers sharp, detailed HD images by utilizing features such true 1080i-to-1080p HD deinterlacing and a sophisticated multidirectional diagonal filter that helps ensure video that is free from jagged edges. HQV also makes standard definition material approach HD quality by employing advanced scaling, per-pixel detail enhancement and noise reduction technology that removes noise and artifacts caused by compression.

The projector’s 3LCD technology delivers unbelievable color, amazing detail and road-tested reliability. Using an advanced three-panel design, Mitsubishi’s HC6000 produces both rich and vibrant colors with extraordinary details for outstanding picture quality.

Mitsubishi’s HC6000 is designed with inorganic LCD panels that are durable and provide a more color-consistent, even-toned image than previous generation LCD panels. Mitsubishi is also offering an accessory air filter that can be applied over the air panel for an even cleaner projector environment.

With up to 5000 hours of lamp-life (in low mode), HC6000 owners won’t have to change lamps often, but when it’s necessary the new projector offers a design that makes replacement quick and easy. Through an easily accessed lamp housing, users simply switch the lamps without taking the mounting structure apart and physically handling the projector.

“Mitsubishi is committed to making high quality 1080p home theater projectors more affordable,” said James Chan, director, product marketing, Mitsubishi Digital Electronics America’s Presentation Products Division. “We’re excited to offer so many advanced features for a suggested price under $4000.”

Pricing, Availability and Warranty
The manufacturer’s suggested price of Mitsubishi’s new HC6000 is under $4000 and will be available in October through authorized Mitsubishi dealers. The projector comes with Mitsubishi’s two-year limited warranty on parts and labor plus a 90-day limited warranty on the lamp.

About Mitsubishi Digital Electronics America Presentation Products Division
Mitsubishi Digital Electronics America’s Presentation Products Division markets an extensive line of professional presentation, front-projection high definition home entertainment, and rear-projection video wall cube display systems and digital signage monitors that are designed with DLP® or LCD technology, and is known for its award-winning, high-quality, accurate color reproduction technology. Products are sold through authorized distributors, resellers, retailers and system integrators throughout the United States and Mexico. Mitsubishi Digital Electronics America is located at 9351 Jeronimo Road, Irvine, Calif., 92618. For more information, please call 888-307-0312 or visit http://www.mitsubishi-hometheater.com

Mvh/Björn

"Everything in audio is subtle and not worth it."

#2 MattiasH

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPip
  • 994 inlägg

» Har 8 bilder i mitt galleri

Postad 06 September 2007 - 18:21

Ures truely får snart en närmare titt på denna, även om jag redan sett den på IFA. Det gav mersmak..
Voddler
The magical world of movies

#3 Mieron

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 196 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 06 September 2007 - 18:27

Jag tycker den såg riktigt snygg ut!

Ures truely..

Förlåt men vad är Ures.. :)

#4 Chuck

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1364 inlägg

Postad 06 September 2007 - 19:03

Förlåt men vad är Ures.. :P

Tysk motsvarighet till Er. :)

Skämt och sido, det ser ut att bli en svettig höst för den som ska köpa projektor. HC6000 är helt klart en tänkbar kandidat för mig och det ska jag helt klart titta på i jämförelse med de andra i prisklassen.

En fråga om HC4900, vad är det som skiljer den från storebror, och gamla HC5000?

MVH
/g

Redigerat av Chuck, 06 September 2007 - 19:03.

'Musicality' is the last refuge of a tweak.

#5 Butta

Stapplar framåt

• Members
  • 1566 inlägg

Postad 06 September 2007 - 20:24

Det ser i alla fall ut som om de har löst alla problem med svärtan... :)
Mvh/Björn

#6 ZoomAir

En glad entusiast.

• Moderator
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1917 inlägg

» Har 19 bilder i mitt galleri

Postad 06 September 2007 - 20:25

OT

FYYYYY FAAANNN va gött att svart färg är trend nu, så grymt mycket snyggare IMO.

OH YEAH, end off OT

#7 Butta

Stapplar framåt

• Members
  • 1566 inlägg

Postad 06 September 2007 - 20:29

Forts OT
Jo, det är ju helt OK och syns som sagt på allt fler projjar, men jag syftade på locket framför linsen... :)
Slut OT
Mvh/Björn

#8 Addeson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 inlägg

Postad 06 September 2007 - 20:39

En fråga om HC4900, vad är det som skiljer den från storebror, och gamla HC5000?

Enligt projectorreviews.com har den märkbart sämre svärta men något högre ljusflöde.

MVH
Anders
[b]Addeson

#9 rico

Nykomling

• Members
  • Pip
  • 4 inlägg

Postad 06 September 2007 - 20:59

Havocsi: När tror du att ni kommer få in den? Tror du det bli oktober? Kommer du återkomma med närmare release datum? Har gått och kollat in HC5000 länge nu men visste att HC6000 var på gång. Var klart imponerad av HC5000 å tänkte slå till på HC6000. Jag väntar ivrigt!

#10 MattiasH

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPip
  • 994 inlägg

» Har 8 bilder i mitt galleri

Postad 06 September 2007 - 21:13

Kan snabbt säga att den stora skillnaden på HC6000 vs 5000 är ordentligt förbättrad svärta och detalj i lågdagrar.
Voddler
The magical world of movies

#11 Chuck

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1364 inlägg

Postad 06 September 2007 - 22:45

Enligt projectorreviews.com har den märkbart sämre svärta men något högre ljusflöde.

MVH
Anders

Sämre svärta känns ju aningen bakvänt, det var ju knappast HC5000 främsta förtjänst så att säga.

MVH
/g

#12 Addeson

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 509 inlägg

Postad 07 September 2007 - 06:21

MVH
Anders

Sämre svärta känns ju aningen bakvänt, det var ju knappast HC5000 främsta förtjänst så att säga.

MVH
/g

HC 4900 är tänkt som en budgetmodell men den får nog bli f-n så billig i Svedala om kunderna ska gå med på sämre prestanda än föregångaren HC 5000.

MVH
Anders
[b]Addeson

#13 Bjorn@Hemmabiocenter

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • Pip
  • 14 inlägg

Postad 07 September 2007 - 08:37

Vi har den nya HC6000 hos oss för utvärdering just nu :) Den kommer att vara silverfärgad i Sverige, precis som Hc5000. Ingen annan färg kommer hit. Det är bara att komma förbi och bilda sin egen uppfattning. Jag kommer att installera den under dagen:)

Ang priser: 19990kr ink moms för HC4900 och med ganska stor säkerhet 34990 för HC6000

/Björn
Pro Entertainment AB
www.hemmabiocenter.se
Björn Hjelmstedt
Södra Kungsvägen 69-70
181 32 Lidingö
Tel: +46 8 765 4440

#14 AK

Administrator og skribent, www.AVforum.no

• Members
  • Pip
  • 79 inlägg

Postad 07 September 2007 - 08:52

HC6000 gav det desidert beste LCD bildet på IFA. Den imponerte med bra trykkk i bildet, og enormt skarpt bilde.

#15 Chuck

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1364 inlägg

Postad 07 September 2007 - 09:03

Det är bara att komma förbi och bilda sin egen uppfattning. Jag kommer att installera den under dagen:)

Då är det bäst du sätter igång Björn, jag ligger i startgroparna. :)

Jag hade dock föredragit svart, helt klart. Men man kan inte få allt här i världen...

Hur blir det förresten med DLP-sidan hos Mitsubishi? Jag har tidigare läst något om att det skulle vara "för dyrt" att göra 1080-projektorer enligt dem och att det därför inte kommer några sådana. Jag hade hoppats på någon sorts 1080-DLP från Mitsubishi då jag helt klart tyckte deras modeller HC3100 och HC1100 var kanonmodeller för priset.

Någon som vet mer om den biten?

MVH
/g