Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Primare SPA22

• Vänligen logga in för att kunna svara
131 svar till detta ämne

#1 spacefriend

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 107 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 17 September 2007 - 22:32

Postad bild

You'd never know it by looking at its clean, non-intimidating front panel, but the new Primare SPA22 integrated AV amp houses all the features of a sophisticated AV receiver (it's called an AV amp rather than an AV receiver because it dispenses with AM/FM tuners). Proprietary class D digital amplifiers provide 5 x 100Wpc of amplification, the unit sports HDMI 1.3 and full video switching, the video processing upconverts to a maximum of 1080p via HDMI, and DTS HD Master Audio and Dolby TrueHD decoding is expected by the time the unit ships in December at an anticipated price somewhere south of $6000.

saxat ifrån Ultimate AV CEDIA 2007 Report

Redigerat av spacefriend, 17 September 2007 - 22:42.

if we knew what we were doing it wouldn't be called science, would it?

#2 lunkens

Play it magistern!

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1878 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 17 September 2007 - 22:36

Häftigt av Primare. Men i min bok är den för tjock för dess design, vilket är återigen i min mening. Primares största styrka ;)
ågrens hifi & hemmabio - www.ågrens.se

#3 spacefriend

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 107 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 17 September 2007 - 22:40

mm det var en riktig tjockis! ;)

if we knew what we were doing it wouldn't be called science, would it?

#4 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2628 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 18 September 2007 - 10:41

Det var intressant (och lite väntat) att de skulle komma ut med en uppföljare och modigt att så tidigt inlämma stödet för HD-ljudet.

Men det kan visa sig dyrköpt och jag tvekar inför att det är digitala förstärkare inuti. Hittills har deras styrka varit fantastiskt bra förstärkning och sober elegant design.

Nu tror jag den är lite för hög också för de flesta. Jag gillar inte Sony och Denons monster som ser ut som kuber men vi får väl se flera kommentarer hur den presterar innan vi dömt hunden efter dekodrarna.

Trevligt, välkommet men vi vill se vad den presterar!

Mvh TomasVolley
Vem sitter på fjärrkontrollen?

#5 Guest_asimov66_*

• Guests

Postad 18 September 2007 - 12:55

Hmm, trodde hela ideen med klass D att förstärkarna skulle bli mindre.
Denna ser visserligen rejäl ut men som sagt tidigare så tvekas det även här att det sitter klass D i den för då hade den kunnat vara halva storleken ju lätt.

#6 Guest_editman_*

• Guests

Postad 18 September 2007 - 13:28

Och här är baksidan. Gissade faktiskt för ett halvår sen att det skulle komma en SPA-22 med 3 HDMI, True HD format osv. ;)

BTW, vore det inte dags för Primare att sätta fyra fötter på stärkarna? Svårhanterligt när man baxar in och ut sakerna från hyllor.

Bifogad tummbild(er)

• 2007_CEDIA_Primare_SPA22_2.jpg

Redigerat av editman, 18 September 2007 - 13:30.

#7 Marcus_B

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 104 inlägg

Postad 07 October 2007 - 21:11

Och här är baksidan. Gissade faktiskt för ett halvår sen att det skulle komma en SPA-22 med 3 HDMI, True HD format osv. :o

BTW, vore det inte dags för Primare att sätta fyra fötter på stärkarna? Svårhanterligt när man baxar in och ut sakerna från hyllor.

Kan hålla med om fötterna..
Fortfarande inget upplagt på Primares sida. Man undrar ju lite vad pjäsen väger in på!..och lite svenskt pris oxå...

#8 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8364 inlägg

» Har 20 bilder i mitt galleri

Postad 07 October 2007 - 21:33

Det kommer senare i år mer information om denna produkt och även lite annat nytt godis.

#9 lunkens

Play it magistern!

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1878 inlägg

Postad 08 October 2007 - 07:09

Lätt att göra upp 2 hål i vardera bakre hörnen och själv montera dit något. :o
ågrens hifi & hemmabio - www.ågrens.se

#10 Guest_editman_*

• Guests

Postad 08 October 2007 - 08:57

Sure, men det är ju trist när design går före funktion. Speciellt som man aldrig ser de bakre fötterna när den står i en hylla.

#11 DF

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPip
  • 940 inlägg

» Har 43 bilder i mitt galleri

Postad 08 October 2007 - 09:24

Sure, men det är ju trist när design går före funktion. Speciellt som man aldrig ser de bakre fötterna när den står i en hylla.

Design går inte före funktion. Med tre fötter står alltid apparaten stabilt, på samma sätt som många stereorack har tre ben. Tycker det är tråkigt att inte fler tillverkare har tänkt på samma sätt...eller så har de aldrig provat att ställa en apparat med fyra fötter på en äldre trämöbel. :o

#12 Guest_editman_*

• Guests

Postad 31 October 2007 - 16:19

Har du försökt dig på att baxa in Primaresteg i diverse hyllor, speciellt låga så är det svordommar varje gång man försöker balansera på den bakersta foten :)

Sen förstår jag inte riktigt argumentet att den står stabilare på tre fötter? Att underlaget är jämnt är självklart så varför skulle jag vilja ha tre fötter? Det är ju ingen pryl man tar med sig ut i naturen precis.

#13 StuntmanMike

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 185 inlägg

Postad 21 December 2007 - 16:02

Någon som sett svenskt pris på den här klumpen ännu?

Fördelen med 3 fötter (i teorin) är att 3 punkter utgör ett plan. Det blir med andra ord alltid bra kontakt mellan alla tre punkterna och ytan den står på. Jämför med ett bord som står på golvet på 4-ben och blir instabilt så att man måste dit och stoppa under servetter.

Den är snygg!

#14 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8364 inlägg

» Har 20 bilder i mitt galleri

Postad 16 February 2008 - 09:33

Riktpriset kommer troligtvis att landa nånstans runt 29995:- och det är tänkt att lanseras med start runt mars.

#15 Marcus_B

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 104 inlägg

Postad 16 February 2008 - 13:15

Hmm. Det är mycket. Men uppgraderingsdjävulen har satt klorna i mig.
Funderar på om man skall sälja sin SPA 20 och roffa åt sig en SPA22.
Har egentligen inte råd, men det vore ju så trevligt! :)

Jag tror tyvärr att vi kommer att få vänta ända till juni innan vi kan köpa den i butik.
Men det är en klass D iallafall!
Att den är så pass större har andra förklaringar.

Tycker inte att det är så farligt att vänta på den, gentemot att man får en genomarbetad produkt.
Eller "får" och "får"....

Någon anan som vet mer? HDMI 1.3? eller någon som varit och lyckats tjuvlyssna någonstans?