Component - för entusiaster av ljud och bild.

Hoppa till innehåll

Foto

Finns det Något klockintresse på detta forum?

• Vänligen logga in för att kunna svara
751 svar till detta ämne

#1 mikee

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 703 inlägg

» Har 4 bilder i mitt galleri

Postad 01 February 2008 - 19:35

Hello.

Undrar bara om det är några mer på detta Forum som gillar och samlar på Klockor?

Jag har haft ett Klock intresse som hållit på i ca 5År. Jag satsar kanske inte alltid på de snyggaste utan betalar hellre för Bygg kvalité. Känslan som en klocka har och förmedlar till mig är mycket viktig för mig själv.

Just nu har jag 2st klockor som jag går runt på.

En Rolex GMT II -07 G/S med den nya Keramiska ringen.Med den nya länken och nya låset.

En mycket fin klocka tycker jag med rätt vikt….:D
Inte alla som gillar Guld och stål men jag tycker den är elegant och har den på både till vardags och Fest.
Hur det är med andra hands värdet vet jag inte riktigt på denna modell men hoppas att den håller trenden som med de andra Rolex modellerna och gör sitt första tapp men sen håller sig på en bra nivå.

http://www.rolex.com...=M116713LN-0001

Den andra är en Rolex Daytona -06 Stål.
Detta är nog en av mina äldsta favoriter. Det är nåt med Daytona modellerna som jag alltid gillat. Har nog med att göra att de var en av de första klockor som jag dagdrömde om när jag var mindre.

http://www.rolex.com...el=M116518-0033

Daytona Stål håller sitt värde bra, det är ca 2års väntetid om man vill handla den från en auktoriserad handlare idag. Finns ju iofs att få tag på nätet men då kan man nästan få betala nypris på en begagnad klocka.

Har haft mer klockor tidigare men just nu känns det som att 2 är nog men det är ju som med allt annat kommer det rätt klocka till rätt pris så skall man aldrig säga aldrig......:).
Ja hoppas att de finns mer på detta forum som också gillar klockor och vill dela med sig av sina erfarenheter och klockor.

Med vänlig hälsning Mikee

ps..........Finns det ngn som säljer en watcwinder med plats för 3-4 klockor så är jag intereserad.

Redigerat av mikee, 01 February 2008 - 20:19.

TEAM RS4

#2 tober

Comedys a dead art form. Now tragedy - thats funny!

• Admin
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8331 inlägg

» Har 21 bilder i mitt galleri

Postad 01 February 2008 - 20:00

Absolut ett stort intresse för det även om prioriteringarna inte läggs på det så ofta. Har en vän som kompenserar helt för det som också är urmakare så blir en del klocksnack till och från. Kanske också den absolut bästa accesoaren för en kille?

Min smak är väldigt olika och det är främst klassiska modeller, enklare och rena linjer och främst stål som gäller.

Har idag en gammal favorit som jag köpte för nåt år sen. Och den är precis som den ska vara med plexiglas och helt manuell. En Omega Speedmaster Professional.

omega.jpg

Det som har mest habegär efter är absolut en Rolex Datejust. Gärna en äldre modell och med det större uret.

Postad bild

Finns hur mycket som helst att skriva på önskelistan som en Rolex Explorer med vitguldring och jubileumsarmbandet.

#3 mikee

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 703 inlägg

Postad 01 February 2008 - 20:18

Omega speedmaster :D ...Mumma ...en gammal favo även här.

Ja man har ju många intressen, så jag håller med att man kan ju inte prioritera alla intressen på samma gång.

Redigerat av mikee, 01 February 2008 - 20:18.

TEAM RS4

#4 magnus-g

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1635 inlägg

» Har inga bilder i mitt galleri

Postad 01 February 2008 - 20:56

Intresset var större förut, jag har haft min Breitling TransOcean i ganska precis nio år nu. Har bytt batteri några gånger, en packning är bytt och så har jag fått armbandet justerat.

Mycket nöjd, klockan känns som ny fortfarande.

/M

Edit: Bilden jag hade länkat till hade försvunnit. Bifogade en annan istället.

Bifogad tummbild(er)

• Breitling_TransOcean_Blue.jpg

Redigerat av magnus-g, 14 January 2009 - 21:40.

Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get

#5 pewe

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 599 inlägg

Postad 01 February 2008 - 21:27

Köpte min drömklocka 1994 när jag var student i Lund. En Rolex Submariner. Känslan att knalla in hos Douglas Krook när man precis fått studiemedlet och lägga beställningen var obetalbar. Då kostade den 14.000, idag går den väl på drygt 30.000....Jag har kvar den fortfarande och njuter varje dag. :D Men mycket nudlar blev det under en period...

#6 R1Uffe

R1 Uffe

• Members
  • PipPip
  • 132 inlägg

» Har 12 bilder i mitt galleri

Postad 01 February 2008 - 21:36

Jag kör på med märket ORIS

Postad bild
Trafiklärare Till Yrket

#7 FFrrEEddRRiiKK

En glad entusiast.

• ISF Certified
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1919 inlägg

» Har 10 bilder i mitt galleri

Postad 01 February 2008 - 23:51

Räknas denna?

Postad bild

/Fredrik

Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 01 February 2008 - 23:52.

#8 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2519 inlägg

» Har 14 bilder i mitt galleri

Postad 02 February 2008 - 01:32

Absolut finns det intresse för klockor!

Det som jag är frågande till är varför lägga 30 eller 80 tusen kronor på en klocka? Om man gör det är de sannolikt analoga och med skruv- eller fjädermekanism och de slår aldrig en quartzklocka i precision. Alltså de går inte mer rätt än en quartklocka eller håller speciellt längre och då är det enbart design för byggkvalité finns det många av som håller för 200 m dyk eller liknande för under 2000 kr.

Självklart är jag en sucker för design och snygga rovor men jag är liksom varför köpa en Audemars Piguet Royal Oak Steel Blue som Zlatan har för 87 000 kr, det är liksom man har mer pengar än hjärna om man lägger ut det. Skulle man lägga 87 på en subwoofer skulle jag ha förståelse men en klocka för att visa tiden, nej det går inte ihop.

Men för att ta bladet ur munnen, här är mina favoriter. Bell & Ross Automatic, Bvlgari - Automatic Gold, A.lange & Sohne - Doppelfederhaus, Cartier - 21 Vingtetun Series, Citizen Calibre 8651 Moon Phase, Emporio Armani Classic, Glashute Original - Panograph, IWC - Schaffhausen Doppel Chronograph, Jaeger-LeCoultre Stainless Steel, Movado Artiko, Patek Philippe Jumbo Aquanaut, Rolex Mens - Oyster Perpetual Submariner, Vacheron Constantin - Round Automatic.

Njut o dröm! Vilken är snyggast?

A.lange___Sohne___Doppelfederhaus.jpg

Audemars_Piguet_Royal_Oak_Steel_Blue.gif

Bell___Ross_Automatic_carbon_scratch.jpg

Bvlgari___Automatic_Chronograph.jpg

Cartier___21_Vingtetun_Series.jpg

Citizen_Calibre_8651_Moon_Phase.gif

Dolce_Gabbana.jpg

Glashute_Original___Panograph.jpg

IWC___Schaffhausen_Doppel_Chronograph.jpg

Jacob___Co___Classic.jpg

Jaeger_LeCoultre_Stainless_Steel.jpg

Movado_Artiko.gif

Patek_Philippe_Jumbo_Aquanaut.jpg

Rolex_Mens___Oyster_Perpetual_Submariner.jpg

Vacheron_Constantin___Round_Automatic.jpg

Vacheron_Constantine_1955a.jpg

Mvh TomasVolley
Vem sitter på fjärrkontrollen?

#9 Y-front

TV är det enda sömnpiller man tar genom ögonen

• Moderator
  • 2687 inlägg

» Har 25 bilder i mitt galleri

Postad 02 February 2008 - 02:26

Är ni beredda på att ställa upp på ett dubbelt blindtest?! :D :)

/Y-front

#10 Martin

=)

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1410 inlägg

Postad 02 February 2008 - 08:30

Mycket intresse och mindre pengar så man har fått kompromissa lite.
Tycker den är rätt snygg ändå :D

klocka.jpg

klocka2.jpg

#11 Stringfellow

En glad entusiast.

• Members
  • PipPip
  • 110 inlägg

» Har 7 bilder i mitt galleri

Postad 02 February 2008 - 09:41

Sparar till en Speedmaster. Mycket pengar för en klocka men dels så har män inte så mycket andra smycken och dels är en riktig klocka något som kan gå i arv i generationer.

http://www.uret.se/i...0.50.00_MED.jpg

Redigerat av Stringfellow, 02 February 2008 - 09:44.

Med vänliga hälsningar,
Stringfellow

#12 KarlXII

In it for tha fun

• Members
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3881 inlägg

» Har 15 bilder i mitt galleri

Postad 02 February 2008 - 10:06

Intresserad och intresserad... :D

klockor.jpg
Film : Är bäst på bio.

Bio: Är bäst hemma.

#13 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2519 inlägg

Postad 02 February 2008 - 10:38

Wow!! Vilken går snabbast? :)

Är det någon som förresten har någonsin använt Tachymetern, ni som har en sådan? Min utgångspunkt är att bort med alla jobbiga skalor och småpryttlar på boetten och ha det stilrent så man i första hand kan se vad klockan är. Tyvärr är Breitling den som mest fuskar på det sättet, så den går tokbort.

Sedan är det ett svårt val, ska man satsa på något klassiskt eller modernt? När det gäller Omega har brorsan månklockan - och den gick sönder. Sedan har bästa polaren Speedmastern - och den gick sönder. :D Lägga 18 K och så går de sönder? Nej tack!

Här är lite udda moderna datakomponenter. Vilken funkar på handleden och vilken är snyggast?

BAR002_i.jpg

ELE016_L3.jpg

EQU003_L3.jpg

FUS001_i.jpg

Den här matchar min Primare anläggning! :D

JLR001_i.jpg

PIM007_L1.jpg

RAD001_i.jpg

TOK001_L2.jpg

TOK001_L5.jpg

TOK002_i.jpg

TWE002_L1.jpg

Mvh TomasVolley

#14 mikee

En glad entusiast.

• Members
  • PipPipPipPip
  • 703 inlägg

Postad 02 February 2008 - 11:09

Wooow här har det hänt en del............ :D

Många snygga klockor och andra inte så lyckade.......Tänker då på Volleys kompilationer.

Volley!! du har inte tänkt på saken så här.............Att det kankse är dina bekanta som inte riktigt ät gjorda för att ta hand om klockor?? Jag känner massor som har Omega och de är hur nöjda som helst.

mvh mikee
TEAM RS4

#15 TomasVolley

<< You rang? >>

• Members
  • 2519 inlägg

Postad 02 February 2008 - 13:07

Bara vad jag vet så gick de sönder ung två år efter inköp och de hade inte våldfört sig på dem på något sätt. Men visst har en manuell klocka med alla delar sina svagheter, fast jag blev väldigt förvånad själv när jag hörde om det.

Klart är i alla fall att de håller tiden sämre än en quartzklocka som kostar 59:50 kr men det är inte därför man köper en sådan klocka och tillbaka nu till huvudfrågan, vilken av alla dessa är snyggast alla kategorier? Tycker Vacheron Constantine är klockren :D

Mvh TomasVolley

Redigerat av TomasVolley, 02 February 2008 - 13:09.